2010-08-12 ? 00:04:23

Dagarna som varit


Min självdisciplin SUGER!!
Efter att ha klarat 5 dagar utan godis belönade jag mig med 5 dagar MED godis, what the fudge!!
Det är väl därför jag inte uppdaterat så mycket, vill inte riktigt erkänna. Men det kanske ger mig en (eller ÄNNU en) spark i rö*en. Jag vet inte varför det inte går, det är något i mitt huvud som får kortslutning! Däremot har jag varit väldigt duktig med att äta frukost, vilket jag aldrig gör annars. Men känns inte riktigt som att det väger upp.
Det känns nästan som om jag borde prata med en läkare eller dylikt angående detta. Men bara tanken att sitta och bekänna alla mina synder och hur äcklig jag tycker jag är framför en främling som säkert sitter och tänker att jag är en jä*la gris är inte så himla lockande.
Det blir väl att åka på ett nytt försök imorgon igen då......

Samma sak gäller skolan, kursen avslutades i fredags, eller skulle avslutas. Men jag har INGEN ork till att göra allt som behövs. Har 1 prov och 2 skrivuppgifter kvar. Men orken finns bara inte, är så otroligt trött att jag tom somnade sittandes idag!! Det får jag väl också ta itu med imorgon. (alltid imorgon)

Lite roligare saker, idag fikade jag med mammagruppen. Jag var duktig och köpte en GI-baguette, mm den var ju jävligt god. Brödet var stenhårt, parmaskinkan var typ rå (helt mjuk och soggig, var den lagrad i 3 månader eller?!) Sen fick jag värsta huvudvärken. Men det vr iaf jättetrevligt, två nya mammor jag inte träffat innan, supertrevligt! Där var en bebis som var 10 veckor och han var redan lika lång som Jamie (64cm), och han ligger ju ändå över kurvan på längden. Han vägde dessutom 6,6kg eller något, ingen liten kille med andra ord!
Jamie flörtade lite med Bella, men Bella bara grät. J har nog spelat svårflörtad mot henne alldeles för länge nu så nu har hon gett upp!

En ÄNNU roligare sak var att jag fick ett samtal ifrån en man som ville komma och kolla på vagnen. Det fick han väl :) Så han kom hit, vi snackade lite och han ville ha vagnen. Han frågade vad jag ville ha för den. Jag sa att den ligger ute för 3300kr men kan sänka den till 3000kr. Han erbjöd 2900kr för den här och nu, deal sa jag! Han tar upp 3000kr och lägger i näven på mig, bara det att jag har ingen växel alls hemma, så det blev 3000kr ändå, tihi. Så det var inget dåligt köp ändå, tjänade 600kr på den affären!

Jamie har varit en riktig ängel ikväll, han har varit otroligt glad! Det känns skönt eftersom han varit kinkig i ett par dagar. Men jag tror att bissingarna irriterar honom en massa. Det verkar klia otroligt mycket. Har gnuggat på lite alvedon vissa kvällar då han verkade kinkig. Ikväll fick han majs/potatis, nästan en hel matsked, till efterrätt blev det hallon/päron puré, som han ÄLSKAR! Han har mammas sötsug. Det åt han 1 msk av. Sen tyckte han det var riktigt orligt att börja leka med den tomma väldigt kletiga skålen där efterrätten legat i. Så jag behöver väl nästan inte säga att han blev väldigt kladdig.
Så det var rätt in i ett bad med honom. Han får dessvärre inte plats i sin balja länge, han får ligga med benen vikta och sen tycker han det är jätteroligt att spraka hejvilt i badet så att det verkligen skvätter vatten över hela mamma. Så idag bestämde vi oss för att ta in badkaret imorgon igen. Det blir väääldigt trångt i badrummet då med tanke på att vi måste flytta tvättmaskinen och torktumlaren, men det får det vara värt. Tänk så roligt för honom att kunna sitta och plaska däri! Kommer vara riktigt skönt för mig att kunna bada igen också, jag hatar att duscha!

Efter badet tog jag in honom i sovrummet, jag hade bara en nattlampa tänd. Jag gav honom babymassage samtidigt som jag sjöng tyst för honom, han var helt lugn och bara log och stirrade på mig, gullet! Sen var det på med pyjamas och sen satte vi oss i sängen och jag läste 3 böcker för honom, fast han ville mest stoppa dom i munnen, mycket roligare! Efter det fick han flaskan och sen la jag honom i sin säng. Ni hörde rätt i hans säng, inte i vagnen. Men han har så svårt att komma till ro. Trots denna avslappningsrutin innan sovdags (som tog nästan en timme) så fick jag ligga och vyssja honom så att han kunde somna.
Klockan var väl halv 8 då och han sover fortfarande, han brukar vakna vid halv 12 så vi är inne på övertid!




Jag är även i fullt sjå med att leta upp en klänning jag kan ha på dopet. Jag vill ha något som jag kan använda sen och som täcker mina äckligt fula och feta armar, vilket inte är det enklaste. Jag beställde iaf en jättesöt klänning/tunika ifrån bubbleroom.se ikväll. Så nu får vi se om den passar när den kommer.
Håll tummarna!

Nu blir det att borsta tänderna, tvätta av sminket och lägga sig.
Sov gott!


Kommentarer
Carro

Jo jag har också sett Neo som för liten för majskrokar. men vi köpte iallafall och han äter dom då :) testa ge åt jamie men är han inte intresserad så ta fram dom efter nån vecka igen :)

2010-08-12 @ 08:56:26
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Carro

Jo det är jätte skönt, och jag är lugnast när min mamma är med honom, hon har varit mest med honom än någon annan släkting och dessutom håller dom ju sig så pass nära :)

2010-08-12 @ 11:54:47
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
lina

gud vilken söt bild på Jamie! <3



och ge inte upp gumman! de är svårt som fan att hålla sig väck från skiten, man måste tvinga sig själv. köp hem äpple / andra frukter och popcorn och intala dig själv att det är ditt "godis", din belöning/avslappning på kvällarna framför en film.



leta fram lite gamla kläder såm är mindre och ge dig fan på att du ska komma i dem efter ett tag.. och försök undvika att köpa nya kläder i den storleken du har! jag hejjar på dig, jag vet att du kan! <3

2010-08-12 @ 13:14:32
URL: http://evelinanorbeck.blogg.se/
Soppe - Nicole's morsa

Jag har pratat med en sköterska på jouren & hon sa att dom inte får lättare allergier, bara man tar det lugnt i början. Nu vet inte jag hur stor en smakis räknas som men vi hade inte ens tänkt att ge henne en halv tsk. Jag har fått stöd från omgivningen så vi ska köra :)

2010-08-12 @ 20:22:34
URL: http://sbergdahl.blogg.se/
Sofie

Sluta med godis är fantamej inte lätt.. Jag klarar inte ens en dag utan..



Tunikan ser jättefin ut, hoppas den passar :)

2010-08-12 @ 20:43:29
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Sofie

Nä än så länge syns det inte på mig.. men det är ju ändå inte bra för kroppen att äta så mycket onyttigt.. :/

2010-08-12 @ 21:15:18
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
lina

du, jag och step brädan hehe, de va tider det ;)

att man orka egentligen...



jag önskar jag kunde men de känns som slöseri med pengar när jag inte kan träna så ofta pga tiderna ;(

2010-08-12 @ 21:47:39
URL: http://evelinanorbeck.blogg.se/
Ann

Wow vilken otroligt fin bild... ser ut som en fotograf tagit den!



Jag var och tittade en sanbbis på dopklänning idag och det finns verkligen bara med tunna axelband, jättesvårta tt hitta med armar. Känns som man vill ha det i kyrkan... men det blev ändå med tunna axelband, vad ska man göra, orkar inte leta.



Angående sötsuget. Jag förstår dig verkligen. Det är så himla svårt att sluta med sött... jag är inne på kakor just nu. Särskilt när man alltid är trött och inte har så mkt tid då vill man ha nåt gott och uppiggande, inte så konstigt att du vill ha nåt sött ju! Jag jobbar med rökavvänjning och vet hur svårt det är att sluta med saker... jag brukar tänka att sockerberoende nästan är lika svårt som att sluta röka... Som jag brukar säga till de jag hjälper är att der viktiga är att man inte ger upp. Man känner sig ju så misslyckad när man får ett bakslag och känner för att skita i allt men det är bara att ge sig på det igen. Så det är jätteduktigt att du fortsätter! Själv är jag lite av en person som tänker allt eller inget... och vill börja om efter nyår, på måndag eller nästa månad... ja du vet!! Jag och min kille ska sätta igång efter semestern om en vecka, suck... då äter jag extra nu istället... visst e man dum? Lycka till tjejen!

2010-08-12 @ 22:32:56
URL: http://lillafoten.blogspot.com
Ann

Oh skrev värsta långa meddelandet så kom det inte med. Superfinbild på lillkillen... riktigt proffsig.



Det där med sötsuget förstår jag helt, jag har själv svårt att sluta. Jag och killen ska göra ett ryck efetr semestern. Typiskt mig som är allt el inget och vill starta om efter nyår, nästa vecka eller efter semetsre och så... Det är ju särskilt svårt nu när man är ständigt trött och har lite med tid, då är jag alltid sugen på nåt. Jag jobbar som rökavänjare bkand annat och jag brukar tänka att det är lika svåret att sluta med godis... det viktigaste är iallafall att inte ge upp. Även fast man känner sig så miislyckad och inte värd nåt när man äter igen så är det svåraste att inte ge upp och man blir så stolt när man klarar det... Fortsätt jobba på... får se hur det går för mig sen... Lycka till

2010-08-12 @ 22:38:50
URL: http://lillafoten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: