2010-04-26 ? 19:02:08

Update


Idag var vi på veckans BVC besök. Sen i torsdags har han gått upp ytterliggare 95gr, så förra veckans viktuppgång blev 225gr, lite snålt fortfarande, hade hoppats på att han skulle ta igen lite av vad han inte gick upp veckan innan då han bara gick upp 85gr.

Han hade växt 2cm till på längden, på bara en vecka, så nu är vår långa kille uppe i 55cm och har ett hattmått på 38cm.

Vet inte vad jag ska göra för att han ska gå upp ordentligt. Har blivit så nojjig nu sen jag fick reda på att han gick upp så lite den veckan. Har fortsatt att ge ersättning en gång på kvällen trots att jag inte "behövde", dels för att få honom att gå upp mer och för att han faktiskt sover bättre när han är ordentligt mätt.

Jag vet inte om jag har för lite mjölk. Men idag var jag på stan och han sov hela tiden, så ammade inte. Så då gick det 4 timmar från det jag ammade tills jag var hemma och ammade igen och då var brösten superspända och mjölken verkligen sprutade ut, har man för lite mjölk då?

Jag vet inte om han suger tillräckligt hårt.
Men om han inte gör det, vad kan jag göra för att få honom att suga hårdare, och hur vet jag om han ens inte suger hårt nog, har ju inget att jämföra med.

Jag ser alltid till att hans underläpp sticker ut och han inte suger suger in den.
Jag ser alltid till att han inte får en "smilgrop" när han suger för då har han fel grepp.
Jag försöker alltid få så mycket av bröstet in i munnen på honom som möjligt.
Jag ammar OFTA, så fort han vaknar eller visar minsta lilla intresse, så erbjuder jag honom bröstet, vilket säkert är en 10-15ggr per dag, trots att vi använder napp också.
Jag ger ersättning på kvällen 1-2 ggr ca 40-50ml OCH ammar sedan.

Jag vet inte vad mer jag kan göra. Är det någon som har några bra tips så mottages dom tacksamt!
Jag använder amningskopp när jag ger honom ersättning. Jag vill inte använda flaska, för det kan få honom att sedan suga fel på bröstet, så det är inte pga det.

------------------------------------------------------------------------------

Idag träffade jag en gammal gammal kompis, sen jag var liten. Hennes 4-månaders son var också med. Var hur mysigt som helst. Det är skönt när man träffar någon och allt känns som förr, att man har massor och prata om.
Vi fikade och sen kikade vi runt i lite butiker innan hon var tvungen att hämta sin dotter på dagis.
Jättekul var det iaf.

Nu är Oliver och hämtar pizza. Vi skulle gjort kyckling i ugnen, men när jag kom hem hade jag en sån huvudvärk så vi la oss för att vila en stund. Sen helt plötsligt blev det för sent att göra kycklingen, så fick bli hämtpizza.
Man hittar alltid ursäkter ;)

Imorgon kommer nog Sara och Jessica och hälsar på, på onsdag ska jag träffa Charlotte och hennes Olivia och på torsdag blir det tjefika med Jamies extramammor Sandra och Malin, fullt upp denna veckan med andra ord.
Därimellan måste jag hinna med och fara iväg och handla mat, tomt i frysen.
Måste plugga på svenskan också!


Livet med Jamie är helt underbart, han är fortfarande supersnäll och gråter nästan aldrig.
Han har dessutom börjat jollra lite och man ser hur han försöker le hela tiden, ska bli så underbart när första riktigta leendet kommer ordentligt, där man inte tvekar på om det var ett leende eller inte.

Massa kärlek är det! <3
Kommentarer
Ida

Har faktiskt inga direkta tips sådär... Det brukar ju heta att mjölkproduktionen anpassar sig efter barnet. Prova att inte amma så ofta så han hinner bli mer hungrig och äter rejäla mål istället för lite och ofta? Har märkt det att Hugo äter som bäst när han inte ätit på ett tag.

2010-04-27 @ 08:48:07
URL: http://trolltoka.blogg.se/
mikaela

225gr (om det nu var på en vecka) är ju supermycket! dom brukar ju bli nöjda om dom gått upp 100gr. jag tror inte du har något att oroa dig för. han går ju upp :) och så verkar han må bra och sover mycket. det är ju toppen. så länge han verkar nöjd efter amningen borde det var lugnt.

2010-04-27 @ 16:31:26
URL: http://pickadoll.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: