2009-10-04 ? 21:09:39

Inköpslista


Jag sitter och försöker fundera ut vad vi fortfarande behöver köpa, nu när vi har allt det stora. Då kan jag känna mig lugnare att jag har allt på en lista. Så tänkte skriva allt vi har köpt här och sen allt vi behöver köpa, snälla rätta mig gärna om ni tycker att jag glömt något eller om det finns något som jag absolut inte behöver köpa.

Vi har köpt:

- Barnvagn (Emmaljunga city jet duo)
- Skötväska, myggnät och regnskydd
- Spjälsäng
- Skötbord
- Bokhylla

- BabyBjörn bärsele
- Babygym
- Mobil till spjälsäng
- Mobil till ovanför skötbordet
- Barnvagnsleksak

- Täcke till vagn
- Kudde till vagn
- 1 påslakanset till vagn

Köper av Malin:

- Babysitter
- Amningskudde
- Bröstpump
- Hoppgunga

Kläder

Stl 50:
- 6st bodys
- 2st par byxor
- 1st pyjamas
- 1st omlottröja

Stl 56:

- 15st par byxor
- 2st tröjor
- 3st sparkdräkter
- 4st pyjamas
- 14st bodys
- 2st sovpåsar

Stl 62:

- 11st par byxor
- 13st bodys
- 3st pyjamas

Stl 68:

- 3st par byxor
- 2st bodys
- 2st par joggingställ i fleece

Stl 74:

- 3st bodys
- 1st par byxor

Diverse:


- 5st mössor
- 2st par strumpor
- 2st dregellappar

Behöver köpa:

- Lakan till spjälsäng
- Kudde till spjälsäng
- Bäddset till spjälsäng
- Spjälskydd
- Filtar
- Skötbädd + överdrag
- Plastad frotté
- Barngalgar
- Badbalja + badhjälp (sån björn man sätter i baljan som barnet ligger i)
- Babymonitor
- Febertermometer till rumpa
- Tvättlappar i frotté från IKEA
- Nappar
- Babyhängmatta till spjälsäng (vill jag ha men ej nödvändigt)
- Tricot-Slen bärsjal

Hygien

- Stora bindor
- Amningsnapp
- Amingskupor, helst i satin eller liknande som ej fastnar i eventuella sår
- Bröstvårtssalva "Purealan"
- Salvor (Miniderm & Inotyl)
- Babyschampoo, tvål, badolja osv
- Babytops
- Skumtvättlappar och tvättlappar av papper

Kläder

- Vita strumpor
- Vita mössor
- Fler kläder i stl 50, känns för lite, eller?
- Möjligtvis en tunnare overall eller fleeceställ i mindre storlek till bebisen anländer i mars.



Ni som läser får jättegärna hjälpa mig om det är något jag har glömt, eller om där är något som jag absolut inte behöver köpa. Jag tycker det är jättesvårt att veta, det här är ju vårt första barn.



Kommentarer
Rosita

Men shit vad du har handlat redan! :-o

Du vet säkert redan om det, men Ullared är verkligen "the place to be" när man väntar barn! Och sen med. Alltid faktiskt :-D de har tex skötbädd, larm, amningskupor, nappar, termometer... De har nog allt :-) Och billigt! (ska själv dit i helgen och shoppa loss ordentligt!)



Nej du behöver inte mer kläder i stl 50. Barnet har de kläderna i typ två veckor, sen är de försmå (vissa barn har de aldrig, är h*n tex 54cm lång vid förslen är de ju försmå direkt) och man blir bara ledsen över att man inte kan använda dem mer. Kanske isf nån pyjamas -det var det jag använde mest när mina var små.

Bindor tar du med hem från egenvården. Jättehärliga stora blöjor och nättrosor. Super hotta! ;-)

Bröstpump får du låna där om du behöver, så vänta med att köpa det (om det nu inte är ett riktigt kompispris). Du får behålla en manuell dessutom om du nu lånar en. Dessutom behöver långt ifrån alla en pump. Vänta och se.

Köp hem någon nappflaska och nått paket Nan för säkerhets skull. Inte kul när det krabbar på natten och paniken kommer...

Salvor och sånt är rätt onödigt. Du får endel prov på BB, sen kommer BVC rekomendera dig visa och då vill du använda dem istället för de du har. Purulan är underbar, men inte något alla behöver. Shampo är onödigt i början.

Amningströja är faktiskt väldigt bra! Särskillt när det är mars och rätt kallt att dra upp hela tröjan. Dessutom slipper du visa hela härligheten för alla.



Shit vad jag skriver... Och helt förvirrat säkert.

Vi borde träffas snart och snacka bebis!! :-)

Kram

2009-10-05 @ 12:37:06
Sandra

Tänk på att alla bebisar inte ens ryms i storlek 50, eller så kan de bara ha den i kanske en vecka. Jag skulle nog köpt mer kläder i strl 56. Sedan det med bröstpump, vet du att du kommer att behöva en sådan?



Kolla på de här länkarna :)



http://www.familjeliv.se/Forum-2-11/m47224013.html



http://www.familjeliv.se/Forum-2-11/m47469376-1.html



http://www.familjeliv.se/Forum-2-11/m47479755.html

2009-10-05 @ 13:05:51
vivi

bilstol?

2009-10-05 @ 16:45:38
karroliten

hittade hit genom familjeliv, vilken bra lista du har. Jag fick massa tips om saker ja inte alls tänkt på :P ska oxå ha mitt första barn i mars :)

2009-10-06 @ 17:47:27
URL: http://karroliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: