2009-08-25 ? 22:08:04

Sjukskriven!!


Vaknade tidigt idag, av som vanligt ett för jä*ligt illamående. Idag skulle jag till läkaren för att få eventuell sjukskrivning. Tanken var att jag skulle ta bussen dit men ju längre tiden gick desto mer insåg jag att jag inte skulle kunna klara av att sätta mig på en buss. Idag har jag mått ännu värre än vanligt, om det nu går! Spydde 3 ggr i bilen på vägen ner och fick hålla mig allt jag kunde för att inte spy läkaren i huvudet.

Blev iaf sjukskriven tom den 6e september, så det är ju skönt att slippa tänka på det! Fick även Lergigan Comp utskriven för illamåendet. Tog en direkt efter besöket och den höll sig väl nere i 5-10 minuter sen kom den upp igen.
Idag blev det McDonalds, jag tycker det är såååå konstigt, men det är det ENDA som magen behåller, så jag tryckte i mig en jävla massa och har inte spytt sen dess. Jag däckade dock direkt efter jag ätit och vaknade nyss igen.
Läkaren sa att om jag inte är bättre om några dagar så kanske jag behöver läggas in på gynmottagningen över en natt för att få näringsdropp. Min kropp slutar fungera, blir svagare för var dag. Är så blek, sååå trött och så yr. Jag orkar knappt ta mig ifrån sängen till toa och det känns dessutom som att jag ska svimma varje gång jag ens sätter mig upp i sängen.

Jag vill inget hellre just nu än att må bra, eller iaf att sluta spy. Eftersom jag inte ens får behålla vatten så är jag ständigt hungrig och törstig, men noll aptit! Känns iaf skönt att ha gått ner i vikt iställer för upp i vikt och om 2½ vecka har jag gått 3 månader, inte illa pinkat :)
Fast vikten lär väl öka så småningom, går nog inte att komma undan, men vill ju försöka hålla det nere så mycket jag kan, vill ju inte gå upp 20kg tex!

De senaste 2 dagarna tycker jag att magen blivit rundare, och eftersom jag inte gått upp i vikt utan ner så kan jag inte skylla på det haha! Så det finns väl ingen annan anledning än att det börjar bli en liten bebiskula, yeah! :)

Var på jobb idag, det verkar som min hemlis är ute nu, fast det visste man väl redan när Mats fått reda på det haha, han brukar ju inte kunna hålla tyst! Har även berättat för Morfar nu och det var ett stort steg för, men han fick faktiskt tårar i ögonen och blev nog ganska glad, så jag blev ganska chockad över det!

Nu är det även bestämt att dopet i Birmingham blir den 29e November, så den 25e december åker vi antagligen till London, är där i några dagar för att sen ta buss upp till Birmingham, går på dopet sen buss ner till Stansted några dagar senare för att flyga hem.
Ska bli jätteroligt att se vår lilla nephew Daniel, han är så söt på bilderna, och det ger mig chansne att snusa lite bebis och för Oliver att träna att hålla en bebis, haha stackarn tror att han ska tappa honom, men det lär han ju knappast inte göra. Dessutom ska Oliver vara Daniels gudpappa, jätteroligt! Oväntat, men jätteroligt!

Här kommer iaf lite magbilder från idag v10 (9+4) Börjar den inte bli liiite större? :)







Och den här är ifrån v 8 (7+0)






 Vad tycker ni, någon skillnad, eller inbillar jag mig bara, kommentera! :D
Kommentarer
Nennie på FL

Jodå :) Nog har du allt börjat få liiiite kula :)

2009-08-25 @ 22:26:03
carina

åååh vilken fin mage :-)

Mycket rundare ju :-)

Men jag hoppas du och bebben snart ska må bra.

2009-08-25 @ 22:26:53
URL: http://www.didos.bloggspot.se
Trolltoka/Ida

Men nog tror jag det börjar bli lite skillnad på magen!

2009-08-26 @ 07:09:02
URL: http://trolltoka.blogg.se/
Sandra Jonsson

Haaj min älskling!

Saknar dig så otroligt mycket, är så van att träffa dig ofta så det känns super konstigt, tomt liksom... ?(



Jag hoppas att du snart börjar må bättre! Din stackare.



Jo magen har blivit lite rundare, du är så smal och fin gumman. Du har verkligen varit jätte duktig innan när du gick ner så mycket. Men nu tycker jag att det är dags att du blir så där härligt gravid rund.. :)

Hihi längtar efter en stor mage!



Haha du har verkligen en håll hake på barnet när han/hon blir äldre, "fatta var jag gick igenom när jag väntade dig".. Glömmer du bort hur dåligt du har mått kommer jag finnas där för att poängtera det för honom/henne! =)



Rickard kom igår och lämnade två foto på mig och Demeon när han var liten, ur gulligt! Naaw kan inte vänta tills det är er lilla bebis! :)



Ha det så bra som det går så hörs vi snart.

Massa massa massa kramar

2009-08-26 @ 09:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: