2011-01-17 ? 06:01:22

Sömntuta


Det har varit kaos de senaste dagarna. Jag jobbade onsdag,torsdag, fredag och lördag och det är man inte van vid, långa dagar var det också, så var ganska trött. I samma veva bestämde sig Jamie för att börja vakna flera gånger per timme varje natt, men ändå gå upp strax innan klockan slår 5. Så både jag och Oliver har varit minst sagt slöa!
Igårkävll hade jag fått nog och provade alla trick jag bara kunde komma på för att lillmannen skulle kunna sova en hel natt igen.
Till kvällsmat fick han: 2dl gröt, 1 hel burk fruktpuré och 3 majskrokar. Han brukar äta 1½ dl gröt haha, så en hel del mer, men allt slank ner, min teori var att föda honom tills han sluta äta :P

Sen gav jag alvedon, ifall det var tänder som spökade. Jag gav honom näsdroppar eftersom han varit lite täppt i näsan. När vi sen skulle byta om till pyjamas tog jag shorts och en t-shirt ifall att det var att han var för varm under natten. Sen låg vi och mös i sängen alla tre, läste några böcker för honom. Sen låg jag med honom i vår säng tills han nästan somnat innan jag la över honom i sin säng.
Det fungerade! Den enda gången han har vaknat mellan 20-05.30 var strax innan 23 då jag gick och la mig och råkade gå in i något.
Så när Jamie började vakna till så smått imorse kände jag mig hyffsat utvilad, en stor skillnad mot de andra dagarna iaf!!

Därmed spenderades den lediga dagen igår med att bara ta det lugnt. Mamma ville låna Jamie ett tag, så vi passade på att städa undan sen satt vi bara och tog det lugnt, laddade batterierna


Idag har vi fullt upp, först ska vi iväg till öppna förskolan 9-12 sen ska vi till säsongspremiären av babysången, Jamie får inte gå där så länge till (tills han är 1år) så det är bäst att passa på. Jag funderar även på att sticka och träna sen, men vi får se hur långt den här energin räcker.

Hoppas ni haft en trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: