2011-01-27 ? 22:23:47

Sömn


Idag har det tydligen inte blivit nån uppdatering.
Efter inlägget imorse stack jag och Jamie och mötte upp med två andra mammor+barn och promenerade bort till öppna förskolan. Det var superskoj, större än den öppna förskolan vi har här hemmavid men mindre än den andra med babysången jag brukar gå till.

Först så lekte barnen och sen blev det fika. Efter det var det en sångstund, men Jamie vill inte sitta still längre utan han bara kryper omkring och tittar på alla haha. Det märks att man får hitta nya aktiviteter snart :P

Eftersom Jamie vaknade så sent idag blev det helt konstigt med rutinerna. Eftersom öppna förskolan varade till tolv så sov han inte förrän det var slut, men det tog inte många minuter innan ögonlocken var för tunga.
Fast eftersom han brukar äta lunch vid 12 så missade han det, så när vi kom hem ca kvart över 12 så bestämde vi oss för att ta upp honom ur vagnen och därmed väcka honom. Vi tog av honom kläderna och gav en flaska välling. Vi hoppades på att han skulle somna om sen, och det gjorde han också men det tog lite tid. Tror han somnade runt 13-13.30

Jag och Oliver var lite sega så vi bestämde oss för att vila en stund samtidigt som Jamie. J vaknade 1½ timme senare tydligen, jag hade inte hört det så O tog upp honom. När jag sen vaknade strax innan 18 (!!!) var jag ännu värre. Jag sover aldrig så mitt på dagen för jag blir helt koko i huvudet av det. Det tog ett tag innan jag vaknade till liv, men Jamies underbara leende när jag kom upp hjälpte till :)
Tydligen behövde jag sova efter de här vakna nätterna och tidiga morgnarna.

Ikväll var det inga problem att ge Jamie mat, han åt 2dl gröt och en frukt vid 18.45 och sen åt han ca 100ml välling precis innan vi la honom 19.30. Han har inte vaknat något än och vi hoppas på att det blir en sovmorgon imorgon istället och att det inte var en engångsgrej!

Men man vet aldrig så därför ska vi gå och lägga oss nu, för vaknar han halv 6 och vi knappt sovit så är det inge roligt!!

Hoppas ni haft en bra torsdag!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: