2011-01-05 ? 08:40:19

Förklaring


Nu var det super längesen jag uppdaterade, men har inte alls mått bra!
Det började med att jag fick min mens i torsdags, on scheduele, inget mer med det. Förutom att det började störtblöda(!!) och med en massa massa klumpar i. På 12 timmar (detta var med natten inräknat) gick jag igenom 10 av de tjockaste nattbindorna, så kan ju säga att jag blödde inte lite. Har aldrig någonsin varit med om något liknande!
Sen hade jag väldig mensvärk också, kändes som förvärkar.
Jag fick väl betala för alla mina andra menstruationer då jag brukar blöda väldigt lite, ha mens i 2-3 dagar och ingen mensvärk. Jag började t.o.m undra om det kan vara ett missfall trots att vi skyddar oss varenda gång. Jag pratade med gyn och de sa att jag skulle ta ett graviditets test för att se om jag var gravid, annars skulle jag köpa cyklo-f mot riklig mens. Tydligen så kan det ändras bara så helt plöstligt, särskilt efter en förlossning.
Men jag blödde mer nu i veckan än jag gjorde efter förlossningen, helt galet mycket!

Nu kan jag iaf äntligen ha tampong, så man slipper känna sig så himla ofräsch och jag mår mycket bättre. Har varit otroligt trött och yr med huvudvärk, men inte så konstigt när man förlorar så mycket blod.
Så denna gången hade jag iaf en ursäkt till varför jag varit borta :)

Snart kommer en liten lista på Jamie's utveckling eftersom han blev 9 månader i lördags, stora killen!
Kommentarer
eriika

men fy va jobbigt :/ hoppas det är bättre nu! och cyklo-f funkar riktigt bra :) ska dock inte tas om du hör till blodpropps riskmänniskorna!!



jag är van de där, när min tant kommer ser det ut som umeå-chainsaw-massacre i våran lägenhet i 6-7 dagar.. och ont har jag, som fan.. ibland ba kräks jag och svimmar och har mej. men fick ju förklarat att endometriosen ha nått med de att göra iaf. men man bli ju helt slut :S

2011-01-05 @ 10:23:58
URL: http://headtrips.blogg.se/
Farre

Usch det lät inget vidare.. Men du bör verkligen kolla upp det där, Jag hoppas verkligen att det inte är så men det låter som blödningen man får efter ett missfall. Men det kan ju också vara en helt vanlig menstration.. Jag brukar också ha jätteont de första 2-3 dagarna och rikligt men sen avtar värkarna och det minskar.. Så det är olika.. Men jag förstår att du inte mått bra under den tiden. Det är inte så jättekul att ha mens..

2011-01-05 @ 10:41:50
URL: http://farelicious.blogg.se/
Nina, ensamstående mamma till Liam

Usch vad jobbigt!! :/

2011-01-05 @ 12:41:06
URL: http://nninaaw.blogg.se/
J U L I E

Har graviditetstestet jag skickat kommit fram ännu?

2011-01-05 @ 16:28:25
URL: http://juulieee.blogg.se/
Alexandra -mamma till Leia

Usch va jobbigt. Vad visade testet då?

Jag satte in spiral direkt efter Leia föddes (eller ja 9 veckor efter) och det sas att jag kunde få rikligare mens... Men jag har kanske haft mycket några dagar, men ändå samma "mängd" varje gång. Skönt att slippa tänka på skydd iaf. :)

2011-01-05 @ 21:18:11
URL: http://triquetra.blogg.se/
Ann

Men usch vad läskigt. Jag skulle också tro att det var ett missfall. Skönt att du mår bättre nu!

2011-01-05 @ 22:48:09
URL: http://lillafoten.blogspot.com
Farre

Va skönt att höra att det bara var en menstration.. Men det är sant att det kan förändras efter att man fött barn.. Sen behöver det inte betyda att det kommer vara så varje gång... Och om det blir så. så finns det medel mot det. Så don´t worry...



Skönt att höra att jag inte är den enda.. men det är ju inte så trevligt för oss att vi är lite hetsiga

2011-01-05 @ 22:59:47
URL: http://farelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: