2011-02-05 ? 20:44:29

Make-up


För första gången tänkte jag rekommendera lite sminkprodukter. Jag är välditg snålt när det kommer till produkter till mig själv, jag önskar att jag inte vore det. Jag vill jättegärna prova mineralsmink, men kan inte med mig att betala så mycket för smink.

Min hud i ansiktet är ganska torr, där är också väldigt många olika hudnyanser och jag har stora porer. Jag behöver/vill ha produkter som är väldigt täckande utan att det ser ut som att man har jättemycket smink på sig.

Min foundation är Dream Matte mousse foundation från Maybelline. Den är superlätt och täcker bäst av alla foundations jag testat, har använt den i säkert 6 år nu. Den varar dessutom jättelänge. Jag använder färgen Sand



Efter jag tagit på foundation låter jag huden absorbera den en stund innan jag applicerar puder.
Där använder jag Max Factor's Creme Puff puder i färgen Medium Beige.




Därefter använder jag ett rouge, oftast köpper jag H&M's egna rouge, köper även deras svarta kajal. Den har jag använt i all evighet, tycker om att den är mjuk och att den är riktigt riktigt svart.

Mascara varierar jag från gång till gång, har fortfarande inte hittat någon jag tycker är amazing, och jag har provat många!

Jag älskar att lägga ner mycket tid till min ögon make-up och gillar att prova olika färger på ögonskuggor och olika kombinationer.

Så nu vet ni hur jag får mig själv att se representabel ut. Det blir inte bättre än så här ;)





Kommentarer
Mikaela

Dream matte mousse är guds gåva till mänskligheten! Så härlig. Jag sminkar mig sällan men när jag gör det är det den eller "Affinitone" som gäller. Kul med lite sminksnack på bloggen :)

2011-02-06 @ 11:35:34
URL: http://mickis.org
Veronica, mamma till Nim.

Ingen foundation för mig dock :( jag måste ha sånt där svindyrt smink till min feta hy.. tråkigt men sant :( Kul att du hittat det som funkar för dig :) kram

2011-02-06 @ 14:24:49
URL: http://attblifler.blogg.se/
Ann

oh vad roligt med lite sminksnack! Vilka otroligt stora och vackra ögon du har!! Jag använder också HMs eyeliner och varierar mascaran. Tycker också om ögonskuggor och att måla ögonen eftersom jag har så små ögon men nu hinns det inte alltid med tyvärr. Ska ut nu här om nån vecka så får se hur det blir då!?

2011-02-07 @ 10:38:46
URL: http://lillafoten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: