2010-09-23 ? 20:21:22

Dagen



De senaste två nätterna har Jamie inte sovit lika bra, han har vaknat ett par gånger varje natt. Jag är dessutom dödstrött numera! Varje gång jag vaknar under nätterna och särskilt på morgnarna så känns det som om jag sovit i en halvtimme. Det spelar ingen roll hur mycket/lite jag sover. Är bara så OTROLIGT trött!

Jag kan inte tänka ut vad det kan vara. Jag tränar, jag äter bra (och dricker tillräckligt med vatten) och sover tillräckligt mycket. Det ENDA jag funderar på är om det är för att jag inte äter godis. Jag hoppas det bara är en del av avvänjningen isåfall, orkar inte vara så här trött alltid.

Idag var vi på babysim och det blev dykning igen, jätteroligt! Denna gången blev han inte kinkig utan hostade bara till lite :P Men han hade riktigt roligt under hela lektionen, han skrek av glädje och bet mig i näsan haha.

Nu under kvällen har jag varit och tränat igen och sen blev det lite mat i magen.


Idag harJamies matschema sett ut såhär:

6.00 - 180ml ersättning
7.30 - Banangröt (hel portion) + lite fruktpuré
9.30 - Banan/pärongröt (hel portion) + ½ burk katrinplommonpuré
11.15-12.45 SOV
12.45 - vaknade han och vi stack till babysim, var hemma igen kl 14.40
14.40 - 2 muffinsformar med morot/palsternackapuré + 1 burk Frutti
15.20-16.50 SOV
19.00 - Välling 180ml

Gud vad lite det ser ut nu när jag tittar efter, och han äter sällan. Men försöker jag ge honom mat oftare så äter han oftast inte alls eller världigt lite.
Nu känner jag mig hemsk, killen får ju ingen mat!

Någon med tips om hur jag bättre skulle kunna lägga upp matrutinerna?

Det är svårt för J vaknar upp för dagen så olika, det är allt mellan 4 och 6 (oftast 4) så hur många mål han får per dag är ju beroende av hur tidigt han vaknar.

Om han vaknar under natten så får han en flaska med välling (180ml).

Jag ser nu att vi skulle gett honom mat efter han sovit sista gången och sen välling precis innan läggdags.

Har ni andra exakta tider då ni ger ert barn mat eller hur gör ni?

Kommentarer
J U L I E

Gekås-flugan?



Min hyresgästförening anordnar ett par resor till Ullared varje år så nu när jag såg lappen uppe i trappen så tänkte jag passa på så slipper man köra dit själv :)

2010-09-23 @ 20:36:15
URL: http://juulieee.blogg.se/
J U L I E

Du ska inte försöka klämma in en flaska eller nått runt kl 12, typ när han vaknar där....

2010-09-23 @ 21:15:25
URL: http://juulieee.blogg.se/
Mamma till Nim ♥

Vi har inga fasta mattider, men som de säger på både min bvc och tandläkarn så ska barnet äta lite och ofta. Gärna var tredje timme eller efter 2 timmar (beror ju på vad han åt såklart.)



Sedan är det väl bra om man kan ge dem mat på samma tider varje dag, men beror ju också på om han vaknar samma tid varje dag ;)



Jag tycker inte det ser lite ut. Det ser väl bra ut? :) Det viktigaste är ju att han är mätt och belåten. Du märker ju om han vill ha mer liksom :)



SV: Jovisst innehåller barngröten mer järn osv.. Men om han äter varierat så får han i sig det han behöver. Och barnen ska ju så småningom äta samma kost som vi äter. Så det gör absolut inget om han vill äta hemmagjord gröt något mål. Han brukar bara få det till frukost. Sedan får han ju välling eller barngröt på kvällen. Och sålänge han är aktiv (pigg) och växer som han ska så är det absolut ingen fara :)



(Sedan fick vi en bok från bvc med massa recept på mat man kan göra hemma då fanns havregröt med ;)



När jag ger han hemmagjord gröt så får man bara tänka på att ge honom mkt vatten eftersom det kan vara lite svårare att svälja. Men jag har gjort katrinplommonpure som jag blandar gröten med då går det hem :)



Så testa på du :) Lýcka till

2010-09-23 @ 22:22:03
URL: http://attblifler.blogg.se/
Sandra

Jag tycker han verkar äta helt normalt mycket=) han äter ju väldigt tätt där på morgonen med stora mål så det är kanske därför han äter mycket glesare senare på dagen, för att han liksom laddat upp med massor av mat på morgonen. Jag ger Selma mat med 3 timmars mellanrum ungefär, det är så ofta hon vill ha. Vi har inte kommit igång så jättemycket med riktig mat än men det varierar lite med hur mycket hon äter per gång. Just nu är hon inne i en väldigt kinkig period då hon inte vill äta speciellt mycket alls. Hoppas det går över snart.

2010-09-24 @ 10:29:13
URL: http://sandrasj.blogg.se/
Ann

Har precis fått information om det där. Barnen har fler cykler än oss vad gäller sömnen så därför vaknar de oftare och när dem vaknar mitt i vår djupsömn då kan det kännas riktigt tungt. Han måste ha prickat in just dem perioderna. Det är därför man kan känna sig ganska ok vissa nätter fast han vaknat ofta... då har han prickat in vår REM sömn då det inte gör så mkt att bli väckt. Hoppas det blir bättre!

2010-09-24 @ 10:59:19
Tova

Tycker också det är svårt att få i Elliot tillräckligt med mat. FAST egentligen ska man ju inte vara orolig, barnen brukar ju vara ganska bra på att "säga till" vad de behöver och ni verkar ju ha ett både regelbundet och varierat matschema :)

Själv ammar jag ju mestadels, men försöker få i Elliot lite extra-grejer... men det blir typ högst några matskedar, han är verkligen inte speciellt förtjust i "riktig" mat. :P Men tror man ska ta allt i en naturlig takt och inte noja sig för mycket ändå!

2010-09-24 @ 21:27:06
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: