2010-09-16 ? 19:59:48

Dykning


Vaknade upp i morse och hade riktigt ont i halsen. Har varit lite småsnuvig och haft lite ont i halsen ett tag nu men inte så farligt. Men hade ganska ont i morse, så jag avbokade med Malin som egentligen skulle komma hit efter vi varit på babysim. Avbokade också kvällens träningspass, vill inte överanstränga kroppen när jag inte mår bra.
Men babysimmet gick vi till, mamma följde med och hjälpte till också. Det var första gången vi skulle dyka så det ville jag verkligen inte missa!

Jamie tyckte det var superskoj. Eller ja, första gången blev han lite chockad och grät i typ 2-3 sek sen var det bra. Vi dök 2ggr till och då var det roligt. Älskar verkligen babysimmet, rekommenderar det till alla. J tycker det är så roligt och sprattlar som en galning från det vi går i vattnet tills vi går upp. Han älskar särskilt när vi sjunger, då tjuter han av förtjusning.

Annars flyter allt på bra här hemma. Jamie somnar själv de flesta nätter nu. Jag ligger med honom en stund efter vi läst böcker och myser, sen säger jag god natt och går ut ur rummet. Sen ligger han och snackar med sig själv ett tag och det kan hända att jag behöver gå in och stoppa in nappen några gånger, men inga tårar. Sen somnar han själv till slut, superskönt!
Jag och Oliver satt här nu ikväll och lyssnade på honom som han jollrade där inifrån sovrummet, så underbart! Han låter så glad och trygg. Då får man inte dåligt samvete för att man lämnar honom därinne, tvärtom. Det känns så bra att han är så trygg i sig själv att han kan ligga där och snacka för att somna in själv till slut. Underbart!

På måndag ska vi få mina föräldrars säng då de köpt ny, så då blir det en 180, ska bli så himla skönt.
Men eftersom alla sakerna inte får plats i vårt sovrum längre måste vi inreda Jamies rum. Så i helgen ska vi ta bort garderoben ifrån det rummet och sen måla. Vi kommer sen att ställa in hans byrå och skötbord där inne men hans säng får stanna inne hos oss ett tag till ;)
Så helgen lär vara fullspäckad. Skulle behöva till IKEA och inhandla lite småsaker också :)

Vad ska ni hitta på i helgen?
Kommentarer
Ida

Åh, det verkar så himla kul med babysim! Önskar jag hade haft möjligheten att gå med Novah och Hugo... Men det är så dumma tider och är 4 mil bort =/



Så himla skönt att han somnar så lätt! Jag hoppas Hugo kommer dit snart han med. Har nu i två nätter försökt lägga honom i egen säng och han gråter nästan hela tiden tills han somnar :-( Skär så mycket i hjärtat! Men sitter där inne och smeker honom på ryggen tills han somnar. Igår tog det en timme och idag en halvtimme. Så jag hoppas det går lättare och lättare!



Vi håller också på och målar om :-) I köket och i Novahs rum :-) Har grundmålat väggarna sista gången nu ikväll, nu är det bara taket kvar sen sätta riktiga färgen på väggarna :-)

2010-09-16 @ 20:53:38
URL: http://trolltoka.blogg.se/
eriika

åhh jag skulle vilja inreda jollans rum men det är tobbes datahörna/gästrum/vår garderob just nu så det går dåligt :P hon skulle ändå inte fått flytta in där än men det är ju kul att fixa och inreda :D



i helgen vettefaun va som händer, mamma skulle komma förbi en sväng för lite babymys (jag kommer i andra hand nuförtiden, haha) på lördag. imorrn ska vi iväg på busplaneten med några vänner och deras barn. annars har jag absoluuuut inget planerat, som vanligt :)

2010-09-16 @ 21:15:38
URL: http://headtrips.blogg.se/
Ann

Gud vad skönt och ha sådana nattningar. Han verkar verkligen vara en sån himla glad och trygg kille... det måste vara det ultimata beviset på att man gör rätt som föräldrar eller hur?

2010-09-17 @ 16:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: