2010-09-03 ? 20:10:02

Dopet


Den 28e augusti 2010 döptes vår lilla son till Jamie Killian Garrett.

Det var en helt fantastisk dag med fint väder och underbara gäster. Vi åt jättegod salladsbuffé med allt ni kan tänka er + coleslaw, bröd och tzatziki. Till dessert hade min faster gjort 3 underbart goda tårtor. Det var 2 lager maräng, ett lager vaniljkräm, ett lager hallon och grädde som det smakade som om hon hade nötkräm i. FANTASTISKT god, sitter och dregglar bara jag skriver om den!

Här är alla faddrarna och vår lilla familj

Dopet inleddes med att vi alla (det var två barn till som döptes samtidigt) gick nedför gången och intog våra platser. Prästen läste en text och jag tände sedan det stora ljuset i mitten. Prästen var noga med att alla skulle göra någon liten sak så att vi skulle få känna oss involverade i ceremonin. Oliver läste en text ur bibeln på engelska och jag läste ett urdrag ur ett evangelium.
Vi hade även en liten överraskning till våra gäster. Olivers kompis Kat skulle sjunga två låtar. Han sjunger så fantastiskt fint och det var många tårar som rann under den delen, även ifrån mig. Han sjöng "Baby mine"  och "I hope you dance". Det var så vackert och känslosamt.

Vi har inga bilder alls ifrån ceremonin då prästen inte tillät fotografering under tiden, men det gör inte så mycket. Man kände att alla som var i kyrkan verkligen lyssnade på orden och ägnade hela sin uppmärksamhet åt barnen, och det är ju faktiskt därför vi är där.

 

 

Efter dopet samlades alla våra gäster utanför kyrkan på trappstegen så vi fick ett gruppfoto.

 

 

 

Sen hade vi bråttom hem och hämta all mat som vi hade hemma i vår kyl, då kylen i lokalen var alldeles för liten.
Men alla minglade bra tills vi kom tillbaka, så kändes inte så farligt. Så här såg dekorationen och tårtan ut:

 



Här öppnar vi alla de underbara presenterna




Maten räckte bra till alla gästerna och alla verkade nöjda och mätta. Tårtan var uppskattad av alla, även godiset jag hade lagt ut som dekoration haha. Jag vill tacka ALLA som hjälpte oss med förberedelserna, särskilt Sandra & Tomas, Ingela, Olivers mamma Marie, min mamma Camilla och min bror Joakim, vad hade vi gjort utan er?

Får ju inte glömma bort att tacka pappa som gjorde de jättefina foldrarna och fixade med fotografering :)




Slutligen vill jag bara säga hur enormt lyckligt lottad jag är. Jag har en underbar son och sambo!
Jag älskar er båda innerligt och vi har en underbar framtid att se fram emot.

Jamie, du är mitt ljus, mitt hjärta, mitt ALLT! Mamma älskar dig mer än du nånsin kommer att förstå!

Jamie Killian Garrett 2010-08-28

<3

 

Kommentarer
Carro

Vilket fint dop ni verkar ha haft :)

2010-09-03 @ 20:25:47
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
eriika

ser ut att ha varit riktigt lyckat och mysigt :)

2010-09-03 @ 20:25:52
URL: http://headtrips.blogg.se/
J U L I E

Åhh vad fint allt var gumman :)

2010-09-03 @ 21:11:43
URL: http://juulieee.blogg.se/
Veronica

SV: Kokar dem lite längre. Sedan tror jag mamma använde vitlökspressen, mycket vatten och lite olja. Sedan var jag tvungen att ge han vatten på flaska som han fick svälja puren med. Då gick det bra. Lycka till :)

2010-09-03 @ 21:17:07
URL: http://attblifler.blogg.se/
Veronica

Men det är ju så, man går inte ner varje vecka. Det kommer gå bra på måndag ska du se :) Tradera here I come :D

2010-09-03 @ 21:19:58
URL: http://attblifler.blogg.se/
Tessie

Jahapp, där fick du mig att bli lite smått tårögd. Ni verkar haft ett jättefint dop verkligen! Läser på mobilen nu så måste kolla från datorn och se vad det var för låtar. :) Jamie kan skatta sig lycklig som fått en sån underbar mamma som du! Och du som fått en sån fin son. ;-)

2010-09-03 @ 21:32:38
mikaela

åh, vad fint och vad ambitiösa ni är! jag har inte ens börjat tänka på dopet än, haha. blev jobbigt sugen på salladsbuffé, också.. damn it. förresten, varför var det 3 barn som döptes samtidigt? var det kompisar till er eller gick det inte att ha ett eget dop?



svar: ja visst är dom? :) syns inte riktigt hur fina dom är på bilden, men :) jag och nästan alla tänkte ju att det var en pojke jag hade i magen så det var ju en kul överraskning när det kom ut en liten supertjejig tjej. från början tyckte jag inte att hon skulle få ha rosa men nu har hon jättemycket rosa och tjejiga kläder. haha. men försöker ändå blanda med lite tuffare kläder. vet inte varför det blir så.. om jag får en pojke sen blir det nog bara svart, grönt och blått. och jag har ändå mycket genustänk i huvudet :S

2010-09-04 @ 00:10:41
URL: http://pickadoll.org
Alexandra -mamma till Leia

Där är du ju :) Så söt du är!



Jaha. Du va där dan innan :P Inte konstigt vi inte sågs då. Hihi!

2010-09-04 @ 14:22:44
URL: http://triquetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: