2010-05-09 ? 12:41:29

Tid

Jaha då var det hög tid för en uppdaterin av bloggen tycker jag. Det är väldigt sällan jag har tid att sitta här länge nog för att hinna skriva ett inlägg. Men nu ligger Jamie i pappas famn så tar jag 5 minuter för mig själv :)

Allt går så bra här hemma. Jamie växer så det knakar, det är helt otroligt hur snabbt allt går. Känns som om jag inte vill blinka för jag är rädd att missa något. När Jamie var 3 veckor och 6 dagar gammal kom hans första riktiga leende, när jag badade honom. Gud vad jag smälte!
Nu har han börjat snacka med oss också, han gör så söta ljud. Han sover knappt på dagarna längre, om jag inte är ute med honom i vagnen. Men är vi hemma så sover han inte mer än 2-3 timmar på hela dagen.
På nätterna har han börjat sova lite längre perioder, oftast runt 3 timmar åt gången, men ibland t.o.m 4, det är mammalyx!
Detta är första veckan sen den dåliga viktuppgången som jag inte gett honom ersättning innan läggdags på kvällen. Är lite nervös över hur han har gått upp. Men imorgon ska vi till BVC så då får jag svar.
Han har if sovit lika bra som han gjorde med ersättning, och eftersom han gick upp 295gr förra veckan så behövdes det inte längre, så nu helammar jag igen, skönt!

Nu väger "Lilla" killen 4615gr och är 56cm lång, som sagt han växer så det knakar!

Hans hormonplitor i ansikter börjar torka in nu också, skönt! Tycker som är så fula, vill ha hans fina hy tillbaka.
I måndags på BVC fick jag ögondroppar till han ögon också då de hade varit väldigt kletiga och han var röd i ögonen. Vilken mirakelmedicin! Efter 1 dag såg jag en klar förbättring och efter 2 dagar var ögonen jättefina och inte alls kletiga längre. Men jag fortsatte att ge dropparna i 2 dagar till efter det som man ska.



Igårkväll hade vi en jättemysig badstund. Jamie fick ett bad och sen la jag honom i sin badrock på en filt på golvet i köket där det var varmt och skönt för vi hade mat i ugnen. Sen fick han lite massage. Jag tyckte nog det var mysigare än vad han gjorde med skit i det ;)



Och här vi en färdigbadad liten kille i sin pyjamas


Detta var allt jag hade tid med just nu...


Kommentarer
Sophie

Fiina bilder på eran sötnos!

Vår lilla Charlie har med hormonplitor och tycker som dig inge kul. Huden ser ju för trist ut. Vill ha hans bebislena ansikte tillbaka. Men börjar minska i alla fall här med. Fick ni någon salva eller har de bara försvunnit av sig själv? När fick Jamie sina? Chralies kom när han var runt 1,5-2v.

Samma problem med ögonen med som ni hade, så ska prata med bvc om ögondroppar.

Hoppas ni får en fin söndag!

2010-05-09 @ 13:41:08
URL: http://ljuvt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: