2010-05-22 ? 18:26:27

Sommardag


Har haft en jättemysig dag idag, helt underbart väder!

Först ringde min bror som är tillfälligt i Notge och sa att han var hemma i Sverige. Så han och hans flickvän Challe kom hit för att träffa Jamie för första gången. Jocke flyttade till Norge 2 dagar innan han föddes, så han missade det precis. Jamie tyckte iaf det var jätteroligt att träffa morbror Joakim :)


Sen bestämde jag och Oliver oss för att börja fixa i trädgården, den såg för jä*lig ut. Men när man har en liten är det väldigt svårt att hinna med. Iförrgår klippte Oliver gräset och idag rensade vi bort allt ogräs i rabatterna på framsidan och hällde sen på mer täckbark. Sen blev klockan för mycket så resten gör vi imorgon om vi hinner. Då ska häcken klippas och rensas och sen ska den långa rabatten i trädgården rensas.

Här har vi iaf före och efter bilder.

Jag behöver väl inte säga vilka som är efterbilder :P

Bjuder på några bilder på snyggingen när han låg i vagnen i trädgården.

Fan vad han är underbar! Älskar honom så! <3

Kommentarer
J U L I E

Haha härliga bilder ni fick på honom :D riktigt liten gladfiiis o vilka låår hehe..

2010-05-23 @ 11:53:00
URL: http://juulieee.blogg.se/
Meya

Ja, jag helammar, har gjort det hela tiden :) Frank sover hela nätterna, från 19 tiden på kvällen till 5-6-7 på morgonen någon gång. Han började med det för någon månad sen, det är så grymt skönt! Han vaknade för någon natt sedan och ville äta, jag blev jätte förvirrad när jag var tvungen att fumla runt i mörkret... ;) haha.

2010-05-23 @ 22:00:18
URL: http://oupswemadeababy.blogg.se/
Meya

Han är nästan 13 veckor nu. Han vaknade två gånger varje natt i början och sen blev det 1 gång, sen efter 8 veckor så slutade han och gör det bara ibland..

Han har sovit i sin säng från dag 1. Men han har sovit på mage sedan han var 7 veckor, funkade mycket bättre och han sover djupare så. Lättare också att lägga ner honom om han somnar när han ammat i och med att han har sin kropp mot min. När man sen lägger ner honom i sängen på rygg vaknar han ju av att trycket mot hans mage försvunnit.. . .man måste lura dem lite ;)



Första tiden sov Frank på en flecefilt också eftersom lakana i hans säng blev så kalla efter han varit uppe och ätit, så han vaknade av det när man la ned honom. La man honom på fleece så märkte han inte det, för det är ju varmt...

2010-05-23 @ 22:15:02
URL: http://oupswemadeababy.blogg.se/
Meya

Och hur är vyssanlull tassarna? Blir det liksom bra gung? Tycker det verkar så mysigt... haha.

2010-05-23 @ 22:16:53
URL: http://oupswemadeababy.blogg.se/
Carro

Jo, tutte=napp :)



oj jag hade verkligen försökt söva om Neo om han somnade 21 och vaknade 2 =P inatt gjorde han så och det gick inte att söva om honom utan det slutade med att han låg i våran säng och hängde på tissen =) haha. Men då ska vi ju tänka på att Neo är lite äldre än Jamie :)

2010-05-24 @ 10:08:03
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Carro

Neo blev 2 månader den 19:e :)



Okej, vi har gett Neo minifom sedan han var typ 1 vecka gammal =p haha okej, jag ligger alltid ner och ammar, tänder inte upp lampor och säger inte ett ord till Neo under natten, låter han bara få sin minifom och lägger honom bredvid mig och låter han äta, sen när han är mätt så släpper han bröstet och jag ger honom nappen (behöver inte alltid ge honom nappen, beror på hur "trött" han är) sen sover han vidare. Antar att han är ganska lätt att ha å göra med under natten :) Men han har iallafall lärt sig när det är natt och inte natt! :)

2010-05-24 @ 10:36:49
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Carro

Okej, men då har dom ju ändå ganska samma rutiner =) alltid roligt att höra hur andra gör. Jag har inte vågat "sluta" ge" Neo minifom. Är så rädd att han ska få ont i magen igen. Kanske ska testa utan nu när denna flaska är påväg att ta slut =)



Ja shit, det går sjukt snabbt. Känns knäppt att säga men jag tycker det är roligare nu när han skrattar och är mer med i vad som händer, som att han har blivit mer stadig i nacken osv.. super skoj tycker jag, njuter av varje sekund.



Nej han har inte vänt sig från rygg till mage eller tvärt om.. Han hatar att ligga på mage, men jag "tvungar" honom iallafall ligga några minuter per dag och man ser skillnad :) Har Jamie vänt sig?

2010-05-24 @ 14:09:23
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Carro

Okej, ja fast än så länge är det nog lite tidigt att dom vänder sig helt av sig själv, eller vad vet jag =) det är så mina "erfarenheter" :) Jag brukar lägga honom på mage när han precis vaknat och ätit då brukar det gå ganska bra ett tag :)



Ja shit allt går skrämmande snabbt. Jag är bara glad över att jag får vara med och uppleva alla saker som händer. Helt underbart alltså, jag brukar bli tårögd när han ligger och kollar på mig med sina söta ögon och jag tänker att han har legat i min mage!! I MIG .. helt sjukt!



Ja han skrek ganska mycket innan vi gav honom minifom, han fes eller rapade typ aldrig. Nu fiser han och rapar som ALDRIG förr, och dom luktar. herregud vad fisarna luktar.. Han är dock lite trög på att bajsa. Förr gjorde han det varje dag, nu sker det typ 1 gång på 3-4 dagar. Termometern fungerade alltid förr, gick inte att kolla feber på honom utan att han sket, nu försöker man med den och inget kommer :/

2010-05-24 @ 15:28:36
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Frida

Haha vilken sköning!! :D

2010-05-24 @ 22:10:45
URL: http://fridasjostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: