2010-05-10 ? 20:49:31

Shopping

Idag har jag varit med mamma och shoppat kläder. Jamie fick också följa med såklart. Det var tur att mamma var med för lillen var kinkig hela tiden, så medans hon tröstade honom, gick och byta blöja osv, så sprang jag och prova kläder. Hittade en del också, som tur var!
Så fort vi kom innanför dörren här hemma så var Jamie tillbaka till sitt solskens-jag. Han log och snackade med både mamma och mig, lilla knäppgöken! :)

Var på BVC imorse också, gick väl sådär. Han hade bara gått upp 115gr, det är väl okej men inte super. Detta var ju första veckan sen den dåliga viktuppgången som jag inte gett ersättning på kvällen. Men vi ska köra på i en vecka till och se hur det går. Sen får vi bestämma om jag behöver börja att ge ersättning på kvällen igen eller inte, jag vill ju helst helamma, men vet inte vad jag kan göra för att få det att fungera.
Ska amma 15min högst på varje bröst. Ammar han längre så är risken att han bränner mer energi att han får i sig, därav går han inte upp i vikt. Ska försöka amma lite oftare också (trots att jag redan ammar 10-15ggr per dygn). Jag vet ju att jag har mjölk, så förstår inte varför han inte går upp mer.
Enligt BVC sjuksköterskan så kan man inte ha näringsfattig mjölk, så jag vet inte.
Jamie väger iaf 4730gr nu, så han är ju knappast undernärd iaf ;)
Han hage växt ytterliggare 1 cm också och är nu 57cm lång.

Vi pratade också om sömnen. Hon sa att ett spädbarn behöver 18-20timmars sömn per dygn. Så mycket sover definitivt inte Jamie. Så jag har en teori att han kanske använder så mycket energi efter han är vaken så mycket, så då går han inte upp så mycket. Så ska försöka få honom att sova mer på dagarna, då han nu bara sover 2-3 timmar totalt under dagen, och med nattens 6-8h så är det ju inte i närheten av vad han behöver sova.
Vi kan ju hoppas att det hjälper!

Imorgon ska hela familjen till familjerätten och skriva på att Oliver är pappa till Jamie så vi får det svart på vitt. Efter det ska jag möta upp Sandra och träffa henne en stund.

På onsdag ska jag ta det lugnt och på torsdag blir det fika med Malin och Sandra. Men först ska vi till skopunkten och förhoppningsvis hittar jag något bra där. Har bara mina vinterstövlar eller 10cm klackar, och inga av dom känns så praktiska just nu.

Hoppas ni andra får en trevlig vecka!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: