2010-03-03 ? 13:15:43

AJ! aj! aj!

Idag har jag DJÄVLUSKT ont! Har inte haft så här ont innan.
Det var okej i morse, men nu gör det super ont!

Alarmet ringde kl 7, hade lyckats somna vid 4tiden i morse, så om man drar av alla toabesök och att jag var vaken innan alarmet ringde så har jag väl sovit 2,5 timme inatt, underbart! Är så jävla trött!

Bebisen är iaf fortfarande inte fixerad, han är fast besluten att ligga högt upp. Han hade sjunkit ner lite grann (så det är väl därför jag känt sånt tryck) men hans huvud var fortfarande rörligt.
Mitt blodtryck var super och han kändes som en normalstor bebis, nu beräknade hon att han skulle väga 3,6-3,7kg om jag gick hela graviditeten, vilket känns skönt.
SF-måttet var 36cm, så växt 2 cm till på 3 veckor.
Hade dessutom gått upp 3,5 kg på 3 veckor!!! Det kom som en chock haha, men BM sa att det bara är vätska. Har märkt att fingrarna och händerna är lite svullna, fötterna och vaderna har också börjat svullna, men inte så det stör mig.

Efter barnmorskan så gick vi på stan lite. Hittade en Everest vår-jacka till Oliver för 299kr, vilket kap! Jag ville också köpa en likadan, men avvaktar tills imorgon då jag kan få tjejernas råd. Sen hittade vi 3 böcker på bokrean till lillkillen, även om han inte förstår så lär han ju uppskatta att man läser för honom och han kan ju titta på bilderna.

Efter det gick vi bort till skolan för att kolla om dom ser något om antagningen, men det kunde dom inte, jag fick ett nummer jag skulle ringa, så det var ju inte alls onödigt att vagga bort där.
Mat inhandlades och sen tog vi bussen hem. Kom nyss innanför dörren. Är sådär lagom slö.

Förstår inte var all den här smärtan kom ifrån. Jag har haft väldigt ont i bäcken och höfter ett bra tag nu. Men idag är det tusen ggr värre! Nu har jag dessutom ont i hela magen, ryggen, ner i benen, ljumskarna och i sidan av brösten, riktigt ont! Jag fick stanna i affären flera gånger och trodde knappt att jag skulle kunna ta ett steg till. Men hem kom vi som tur var till slut. Nu ska jag spendera resten av dagen i sängen.

Imorgon ska jag träffa tjejerna för fika. Ska tvinga med dom in på Stadium så dom får hjälpa mig med jackan också :) Ska försöka hinna ut till Malin och hämta barnsakerna också, även babyskyddet som vi ska låna när vi åker hem med vår kille.

Oliver är helt ledig idag så vi ska bara mysa och njuta av varandras sällskap.

Hoppas ni har en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: