2010-06-09 ? 20:34:56

Min stora kärlek


Nu har det varit tyst i några dagar igen. Men har haft jättemycket plugg att ta itu med och jag är fortfarande inte färdig.

Idag var jag på BVC med Jamie. Han hade gått upp 115gr på 6 dagar, det är väl okej. Nu väger han 5480gr och är 61cm lång. Vi hade även ett samtal om hur jag mått efter förlossningen. Jag har inte alls varit nere, förutom när det gällt problem med amning osv, så det är inga problem. Sen så ammade jag framför henne igen och även denna gån, ogen tyckte hon att det såg jättebra ut. Han åt aktivt och arbetade bra med käken. Så jag gör allt rätt som jag kan göra iaf. Jag ammar en gång i timmen när han är vaken och det går inte mer än 3-4 timmar mellan amningar när han sover. Jag ser till att han sover så mycket som han ska. Så mer kan jag inte göra.
Han är väldigt aktiv när han är vaken, jätteglad och vi leker massor. Han kissar jättemycket så han får definitivt tillräckligt med vätska och han bajsar bra. Det kanske inte är meningen att han ska vara en sån ugnge som går upp 500gr i veckan och det är väl upp till mig att inse det. Men det är svårt.

Igår var jag nere på stan och inne på biblioteket och lånade en roman till Svenska B. Det blev Charles Dickens - Nichoas Nickleby. Sandra var med mig där inne och hjälpte mig med Jamie under tiden jag sprang runt och försökte hitta rätt, det var ett tag sen man var på ett bibliotek.  Sedan gick vi och tog en fika som vanligt. Ville gärna träffa henne innan måndag då dom åker till Tunisien i 2 veckor, är inte alls avundsjuk!
Efter fikan så gick jag och handlade lite sommarkläder til Jamie. Det blev 2 par shorts och 3 ribbade linnen i stl 62.


Vi har de senaste dagarna märkt att Jamie är väldigt fascinerad av sin Bamse-tröja. Han sitter och ler och snackar åt den. Så jag letade upp ett avsnitt av Bamse på youtube. Han var helt fångad. Han satt oi pappas famn och log åt skärmen, fast lyckades inte fånga ett leende. Han är så jä*la söt vår son! Helt otroligt stolt är jag, vill visa upp honom för hela världen och säga att han är min! Eller vår! ;)


Sen får det bli lite bildregn av vår skatt också.




Love <3
Kommentarer
J U L I E

Helt underbar är han... Det där gjorde ni väldigt bra Sandra!!! :D <3



Skönt att han gått upp, undra hur mkt Nellie väger och så nu. Vi har inte tid förrän den 28:e igen :(



Massa pussisar

2010-06-09 @ 20:50:02
URL: http://juulieee.blogg.se/
mikaela

stor han blivit! dom får verkligen mer och mer personlighet. så himla kul. 500g/vecka låter nästan lite farligt! haha. det blir två kilo på en månad :p huvudsaken är ju att han mår bra vilket han verkligen verkar göra. tycker han ser så smart ut. liksom, närvarande för att vara så liten.

hur långa är amningsstunderna när du ammar en gång i timmen?

2010-06-10 @ 21:45:55
URL: http://pickadoll.org
Ida

Han e ju så söt!



Var glad att han inte går upp nå 500g/veckan du ;-) Ju längre orkar du bära på han och du får ha han liten längre ;-)



På sista bilden ser man verkligen dina drag i honom!

2010-06-12 @ 12:05:17
URL: http://trolltoka.blogg.se/
Sophie

Han är jätte fin eran lilla Jamie! Precis dom där 3 ribbade linnen har vi till Charlie. Dock har jag inte hunnit använda dom då solen och värmen har lyst med sin frånvaro här uppe i norr. Men får väl köra med en hodd till eller en kofta.



Hoppas ni har en fin kväll med eran guldklimp!

2010-06-15 @ 18:18:55
URL: http://ljuvt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: