2010-07-20 ? 20:57:33

Träning


Oliver kom hem halv 5 idag, jag skulle sticka iväg och träna strax efter fem.
Så han har haft Jamie hela kvällen, fast Jamie sov hela tiden. Det tyckte jag var lite orättvist haha
Han vaknade lagom tills jag kom hem, ammade honom sen SLUKADE han 120ml ersättning.
Jag både cyklade till och från träningen, så fick 1 mils motion där också, så känner mig duktig idag!
Har inte tränat på lääänge eftersom jag haft så mycket med skolan. Sen eftersom Jamie blev så gnällig med flaska och amning så ville jag inte lämna honom till mamma så att hon kunde vara barnvakt. Är ju inte kul om han vägrar och äta och sen gallskriker under hela tiden han är där. Nej träningen fick vänta.
Nu sitter far och son på golvet och leker, det är så söta!

När jag kom hem från träningen hade Oliver maten färdig, blev bakad potatis med hemlagad räkröra, riktigt
gott! Nu får jag en kvart för mig själv innan han ville gå och lägga sig och jag får ta över J igen, tack för den haha ;)

Nu är det bara 3 dagar kvar tills vi åker, eller ja 2 hela dagar. Göteborg here we come!
Måste faktiskt säga att jag är lite nervös över hur det kommer att gå med Jamie själv på tåget.

Ni som ger ersättning, har ni några tips för att kunna ge varm ersättning under resan.
Jag har köpt NAN 1 i tetrapack, går det att koka den och sen hälla i flaska? För då kan jag ju rulla den i en handduk, så har den väl en bra temperatur efter en timme eller så. Vet inte riktigt vad jag ska göra, hmm.

Nej nu ska jag ta vara på mina sista 10 minuter ;)
Kommentarer
Alexandra -mamma till Leia

Jag kan allt om ersättning vid det här laget

Vi valde Sempers ersättning istället för Nan. Detta för att deras tetrapack kan man ge rumstempurerat (dvs "icke uppvärmt" när man är ute på vifft! Det kan man inte med Nan. Så byt till Semper så behöver du inte koka/värma upp den när du är ute på vifft.

När vi själva smakade på den vanliga ersättningen så smakade semper bättre än nan oxå.

Har vi inte tetrapack hemma när vi ska ut så får vi snällt ha med oss termos med ljummet kokt vatten och pulver.

Va bra att du oxå kommit igång med träningen! Heja oss! :D

Leia mår inte alls så super nu :( Hon har svårt att sova (men sover ändå) för hon är förkyld... Man vet ju själv hur det är att sova när man är täppt. Lilla pluttis.

2010-07-20 @ 21:22:43
URL: http://triquetra.blogg.se/
Carro

Vi ger just nu NAN2 i pulver. Har med pulver i en burk och om jag ska någonstans där det inte finns micro så har jag vatten i en termos som jag bara sen häller över och blandar. Men bm sa att vi inte behövde koka vattenet vi blandar med eftersom vi har så rent vatten här i sverige så hemma sätter vi kallt vatten och pulver, blandar och in i micron :)

2010-07-20 @ 21:31:57
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Carro

Vi har stoppat dit sittdelen :) stl 2? jaha, men läker det inte igenom under natten, Neos blöja är jätte tung och full när han vaknar :)

2010-07-20 @ 21:34:52
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Soppe - Nicole's morsa

Man behöver inte alls värma nan tetran, den går att äta rumstempererad. Det beror ju helt på jamie, om han föredrar den varm då får ni gott värma den. :P

2010-07-20 @ 21:35:48
URL: http://sbergdahl.blogg.se/
Alexandra -mamma till Leia

Aha!

Men ta termnos då om man inte kan ha Nan rumstempurerat. :)

2010-07-20 @ 22:03:51
URL: http://triquetra.blogg.se/
Sandra

Vi har alltid varmt vatten i en termos och pulver med oss i en vällingdoserare. Jättesmidigt!

2010-07-20 @ 22:36:50
URL: http://sandrasj.blogg.se/
mikaela

tror absolut inte att den bör kokas. det kan nog paja näringsämnena. verkar som att du fått svar på din undring. vet dock många som även ger NAN rumstempererat (inkl. mig själv). det ska inte vara farligt :) prova ge jamie det innan ni drar iväg. det är nog extra törstsläckande när det inte är varmt. speciellt nu på sommaren. alexis bryr sig inte om temperaturen men när vi är hemma eller ute och har tillgång till micro så får hon såklart varm mat.

lycka till på resan!

2010-07-20 @ 22:40:39
URL: http://pickadoll.org
sofie

Jag är ingen expert..ammar fortfarande o ger bara ersättning när jag inte är hemma.. men tänkte skriva samma sak som många andra. Du behöver inte koka den, pröva att ge honom den rumstempererad innan bara så att du vet att han godkänner det :)

2010-07-20 @ 23:59:59
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Tessie

Eftersom jag inte använder NAN till Noah så vet jag inget om den men håller med de andra om att man kan ge Sempers som den är, direkt från förpackningen, det gör vi i alla fall när vi är ute på vift. Man ska ju inte koka ersättningen vad jag förstått för då kan näringsämnena försvinna. Du kan ju ta med en termos annars (och pulver) med lagom temperatur på vattnet, det kan ju vara smidigt att ha i Göteborg med om ni ska ut. Det är ju betydligt billigare med pulver. vet inte om du vet det men vattnet man blandar pulvret med ska man koka och sterilisera innan så att bebisen inte får bakterier från vattnet i sig.



Va kul att han slukade 120 ml ersättning efter amning! :-) Nu kommer han att gå upp mycket mer i vikt tror jag.

2010-07-21 @ 09:22:47
Anonym

Ja, jag tro

2010-07-21 @ 10:00:57
Anonym

Ja, jag tro

2010-07-21 @ 10:00:57
Sofie

Oj, råkade skicka iväg två konstiga kommentarer :P Sitter vid min pappas dator.. den är knas..

Skulle skriva att jag tror att jag har grädde i mina bröst :P hihi..

Trist att amningen inte funkar som du vill, men skönt att han blir nöjd när du ger ersättning :) Så länge de små är nöjda så är man själv nöjd, eller hur :)

2010-07-21 @ 10:02:36
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Veronica

Spånar på dina frågor, så svar kommer snart upp på tapeten :)



Ang ersättningen. Nim är inte kräsen så han äter den varm som rumstemp. Men du borde kunna värma på tåget om du har tetrapack. Har du pulver så kan du säker få tevatten som du låter svallna sen blandar du i pulvret.



Men som när Nim ska sova gör jag han nattmat på kvällen när jag går och lägger mig. Så står det i hans säng 2-4 timmar.. ja tills han vill vakna helt enkelt. Så ger jag han det då.



Men allt beror lite på hur kinkig han är. Endel bebisar kräks mer om det inte är varmt osv.. Nu har du iaf fått lite tågtips :) Kram

2010-07-21 @ 10:48:19
URL: http://attblifler.blogg.se/
J U L I E

Äsch.. jag har en enkel lösning.. sätt den mellan tuttarna så blir den varm ;) haha neee skojar bara! :p



men så brukar jag göra med mitt nagellack som behöver värmas upp innan jag använder det :D Är inte samma sak som en flaska haha...

2010-07-21 @ 11:40:42
URL: http://juulieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: