2010-07-02 ? 10:15:43

Prov


Efter att inte ha sovit mycket nu i flera nätter för att Jamie sovit så dåligt, så bestämde jag mig för att ge honom lite ersättning tillsammans med amning innan vi la oss. Jag ammade ifrån ena bröstet (hade nog inte så mycket mjölk för hade pumpat ur för bara en halvtimme sen) Sen gav jag honom ersättning. Jag gav honom lite och pausade, men han ville ha lite till så det fick han, sammanlagt blev det väl en 75ml, så inte så mycket. Sen låg vi och gosade tills han somnade, i sin säng :)
1½ timme senare vaknade jag av att han kräkte, så det var bara att ta bort täcke och kudde och lägga honom på en handduk istället. Oliver gick runt med honom ett tag för att se om det kom mer, efter en stund slutade han att kräka. Då la vi ner honom i sängen igen, på sidan. Jag klappade honom på huvudet i några minuter sen somnade han igen. Men hela proceduren upprepades en timme senare.

Jag vet inte om han blivit allergisk mot ersättningen, han har ju ätit den utan problem innan. Men nu de senaste 2ggr så har han kräkt. Det är tur att han helammmas så jag slipper att hålla på och prova olika sorter.

Nu snart ska jag starta mitt slutprov i Svenska B, har 6 timmar från det att jag startar det, så det är en heldag idag. Hoppas det går bra, för efter det måste jag göra en hel skrivuppgift som också måste lämnas in senast idag.
Sen är denna jä*la kursen slut. Efter det har jag bara en 5-veckors kurs i Religion A, sen ska jag bara njuta av vara mammaledig. Jag hade tänkt att plugga till undersköterska också, men jag hoppar det, jag orkar inte. 
Vill kunna njuta av att bara vara mamma också :)

Kommentarer
Sandra

Kanske fick han bara i sig för mycket mat. Han kanske redan fick i sig tillräckligt vid amningen men var snuttig av sig och så blev det alldeles överfullt med ersättningen på det=)



Lycka till på provet!

2010-07-02 @ 13:17:37
URL: http://sandrasj.blogg.se/
Anna

Är det "växa och upptäcka världen" som du köpt? Bra bok tycker vi. Vår tjej Alva, som föddes den 14 mars är just nu i en utvecklingsperiod... Bra att kunna läsa lite om det Fint ni har fått i sovrummet!

2010-07-02 @ 14:25:54
Tessie

Noah får ju med ersättning och han kräks mer eller mindre efter varje måltid. Jag tror att det beror på att han kan ju inte alltid vara hungrig på exakt 150 ml mat. Man vet ju själv att man är mer eller mindre hungrig vid vissa måltider. Sen när man ger ersättning så ger man ju på flaska och det kommer ju fortare då än från bröstet, det i sin tur kan ju göra att barnet inte känner mättnadskänsla förräns magen är överfull och då kommer överflödet upp.

Så det jag ville komma fram till är att jag tror nog inte att Jamie är allergisk utan snarare det att han fick för mycket mat i magen helt enkelt. :-)

2010-07-02 @ 18:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: