2010-07-19 ? 21:36:37

Nattning


Ikväll bestämde sig Jamie för att lägga sig för natten kl 18. Så jag vaggade honom i vagnen tills han somnade.
Han vaknade runt halv 9 och ville ha mat, han fick först 30ml ersättning och sen ammade jag på båda brösten.
Sen la jag över honom i sin säng.

Vanligtvis brukar jag behöva ligga och hålla om honom och klappa honom på huvudet tills han somnar i kanske 20 minuter. Men idag la jag bara över honom, gav han snutten och nappen och skulle precis hålla om honom när jag ser att han redan sover haha. Om det beror på ersättningen det vet jag inte, men det var den absolut lättaste nattningen!




Världens sötaste!
Kommentarer
Cornelia

Såna problemfria nattningar är underbara :) Du känns nöjd med ditt val om att komplettera med ersättning - skönt! Du gör helt rätt :)

2010-07-19 @ 21:58:39
URL: http://corneliahbg.blogg.se/
Sandra

Vad duktig han är på att hålla upp huvudet! Han är jättesöt. Och vilken bra kväll med nattningen. Hoppas allt kommer funka kanon nu för er med matningen.

2010-07-19 @ 22:14:08
URL: http://sandrasj.blogg.se/
Tessie

Instämmer med det nämnda ovan. Grymt duktig på att hålla upp huvudet! Noah orkar knappt lyfta huvudet alls, han tycker inte om att ligga på mage, hihi! Han vill helst stå hela tiden eller sitta upp.

2010-07-19 @ 22:22:58
J U L I E

Lovar att det kommer finnas vinbär kvar tills du kommer.. Har en stooor skål och trots att Marcus ätit massor och jag ätit både igår och idag så är den inte ens 1/4 tom :p



AVUND jag e på den lätta nattningen... Håller med de andra om huvudet för Nellie gillar inte ligga på mage så värst heller :p

2010-07-19 @ 22:32:34
URL: http://juulieee.blogg.se/
J U L I E

En packningslista låter väl organiserat :) Jag har ju basgrejer i värsta fall... blöjor, våtservetter, schampoo för bebis och mor, duschtvål, tandkräm... hmm vad mer..? Bindor i värsta fall haha ;)



Ja du både jag o du har kurvorna för det men DITA gör det ändå bäst :p

2010-07-19 @ 23:42:01
URL: http://juulieee.blogg.se/
Veronica

Aatt han somnade så lätt kan ju bero på ersättningen, att han kände sig tillfreds i magen (mätt o så). När Nim är trött går jag bara och lägger honom i sin säng eller vår så somnar han oftast direkt. Ibland ligger och och kikar på alla nallar och så men somnar till slut. Så länge han inte gnäller liksom :) Börjar han gnälla är det oftast för att han inte är riktigt mätt, då får jag fylla på så somnar han efter en stund :)



Nä alltså, när Nim slutade gilla bröstet så gav vi ju ersättning efter varje tuttning. Han lärde ju sig det och till slut bara slog han bort bröstet när han skulle amma. Haha sötnosen. Jag försökte verkligen i tre månader men sen gick det inte. Varken jag eller han pallade, så slutade. Som sagt, viktigaste är ju att han mår bra och blir mätt :) Mitt amningsbehov fick jag lägga bakom mig helt enkelt. Men kämpa på! Jag kämpade tills jag gick in i väggen typ :S Så kämpa inte riktigt så mycket, hehe :P



Självklart ska jag hålla tummarna. Btw, testa fänkolste, det sätter fart på produktionen. Jag körde det och det funkar. Men jag hade ändå inte tillräckligt.. Du köper bara en påse fänkol på affären och lägger i en tesil. Låter stå i 5-10 min innan du dricker :)



2010-07-20 @ 10:17:43
URL: http://attblifler.blogg.se/
Carro

Det sägs ju att dom sover mycket bättre på ersättning, Neo gör också det! Bra val av dig som gav ersättning. Och tur att han visar mer intresse för tisse :) lyllo dig!

2010-07-20 @ 21:27:30
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: