2010-07-19 ? 18:08:40

Framsteg


Igår kväll bestämde jag mig för att börja ge Jamie ersättning utöver amningen.
Idag fixade vi till oss och åkte till Maxi igen. Köpte ett 12-pack NAN1 i tetra-pack, köpte också en MAM anti-kolik flaska. När vi kom hem vid halv 12 vaknade Jamie och jag satte mig och ammade honom, sen fick han 60ml ersättning som han slukade. Efter det lekte vi ett tag och kl 13 var det dags för honom att vila middag. Han vaknade igen vid 2 och vid halv 3 fick han 1tsk gröt, sen amning och sen ersättning, denna gången åt han ca 40-50ml.
Vid kl 16 var det dags för ännu en vilstund och kl 17 vaknade han. Då blev det amning och sen ersättning, men denna gången åt han bara ca 20ml. Men det är han som bestämmer hur mkt han vill ha, men då vet jag att han är mätt när han inte vill ha mer, det känns skönt!
Förresten glömde ju säga att Jamie bajsade ca 20 min efter första ersättningsrundan, han som bajsat så dåligt. Så vi får väl se om det sätter fart på magen.

Än så länge visar han mer intresse för brösten än för flaskan, han gillar inte riktigt flaskan och man får tukta lite med honom innan han tar den. Så det känns faktiskt positivt, det ser ljust ut att han inte vill sluta amma!

J växer mer och mer för varje dag som går. Nu har han börjat sträcka sig efter våra ansikte och knipa tag om våra näsor och känna runt i ansiktet, hur mysigt som helst!

Jag hoppas verkligen att det ska fungera så här, för jag har faktiskt inte ens ångest över att jag ger honom ersättning också, just nu känns det bara bra. Har inte varit något gnäll vid bröstet alls idag och han är pigg och glad, mycket mer än så kan man inte begära :)

Har nog glömt att skriva att Jamie både rullar från rygg till mage och från mage till rygg nu.
Dessutom försöker han sätta sig upp varenda gång man sätter honom i babysittern så vågar inte lämna honom själv däri haha. Han sitter i sin matstol när det är smakisar och han använder nästan aldrig sin napp längre, bara när han ska sova, sen spottar han själv ut den efter ett tag.

Gud vad jag älskar vår lilla man! <3
Kommentarer
Soppe - Nicole's morsa

Tack, det gör jag med.



Va skönt förresten att du inte har ångest över flaskan:)

2010-07-19 @ 18:23:34
URL: http://sbergdahl.blogg.se/
J U L I E

Duktiga killen.. Nellie har slutat rulla helt och hållet :(

2010-07-19 @ 18:49:37
URL: http://juulieee.blogg.se/
J U L I E

jag vet faktiskt inte... Hon höll på redan från 3 veckors åldern eller nått men nu försöker hon inte ens längre.. bara ligger där :p Tror d e reflexer nu bara för det är inte vanligt att de gör det nu :p men men, jag tar det som det kommer hehe

2010-07-19 @ 19:49:48
URL: http://juulieee.blogg.se/
Veronica

Äsch lika bra att fylla på ersättning. Ska du inte ha ångest över, viktigaste är väl att din son blir mätt :)



Jag gav så.. det tog 4 veckor innan Nim började sluta intressera sig för tutten.. Vid tre månader fick jag brotta ner han varje gång han skulle amma. Då gav jag upp. Amma 15 min, sen ändå ge honom 120 ml i ersättning. Känns ovärt när en 3 månaders bebis äter runt 150 ml totalt. Så mycket mjölk hade jag :/



Ja det där gymmet var en bra köp, Nim älskar det. 20 kr på loppis :D Inte alls tokigt :D

2010-07-19 @ 20:59:24
URL: http://attblifler.blogg.se/
Sandra

Vad skönt att det har funkat så bra idag!=)

2010-07-19 @ 21:18:35
URL: http://sandrasj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: