2010-07-29 ? 00:06:13

Festival


Idag fick jag reda på att första inlämningsuppgiften och även det första delprovet på Religonen gick bra. Fick VG på inlämningsuppgiften och 34/36 på provet, så inte illa alls! Känner mig väldigt nöjd! På fredag ska nästa inlämningsuppgift vara inne och ska då också göra nästa delprov. Nästa fredag är kursen slut och då ska jag inte läsa något mer! Tror jag inte iaf haha....

Imorgon börjar Helsingborgsfestivalen. Mamma och pappa ska faktiskt passa Jamie ett par timmar på kvällen så att jag och Oliver kan gå ner och ta någon öl/cider (bland de saker som är bra med att ge mest ersättning) Tänkte gå och lyssna på lite musik och bara umgår med varandra för en gångs skull! Sen under dager på lördag tänkte vi gå ner med Jamie, då det inte är lika mycket musik och folk.

Skulle egentligen tränat på fredag kl 12 och mamma skulle passat Jamie. Men hon har fått hoppa in och jobba så måste avboka :( Däremot blir det träning igen på lördag kl 10.

Ikväll la jag Jamie vid halv 8, sen vaknade han för kanske 40 minuter sen och då värmde Oliver flaskan och gav honom mat och sen nattade han honom själv igen, så jag har haft det lugnt och skönt sen halv 8. Känns väldigt konstigt att inte jag gav honom mat och la honom igen, för det har alltid varit jag som gjort det. Men nu när jag ger ersättning också måste jag låta Oliver ta över lite av ansvaret. Dels så att jag får lite vila och för att han också ska få den närhet och den mysstund som en matning innebär, både för honom och för Jamie.
Oliver måste ju också lära sig hur man lägger Jamie igen på bästa sättet. Han tog honom ifrån vagnen och nu ligger de båda och sover, Oliver i vår säng och Jamie i sin.

På tal om Jamie i sin säng. Han var helt underbart glad igår. Vi hade bara busat och lekt hela dagen. Sen halv elva var jag trött och hade en hemsk huvudvärk så la mig i samband med att Jamie vaknade för sin första matning. Jag ammade honom och efter det låg han och snackade med mig en stund, riktigt gulligt jollrande! Sen gjorde han ett litet glädjetjut , log och sen somnade han! Mitt hjärta brast! Så underbar är han, man kan inte få ett mysigare avslut till dagen. Han gör mig verkligen hel, älskar honom något så otroligt mycket!
Så han somnade strax efter kl 23 och vaknade inte igen förrän vid 4 så jag fick en lång sovperiod där, inte illa. Sen vaknade han kl 7 och då tog Oliver honom till 8.20 sen ammade jag och vi somnade om till 10.30.

Flaskmatningen går fortfarande jättebra och eftersom jag inte helammar får han också större smakportioner. De senaste två dagarna har han först ätit 1½ matsked av potatis och palsternackpuré och sen ca 1 matsked av mangopuré, det gillas vill jag säga! Fast han fattar inte riktigt att han ska gapa och så, men det kommer väl haha.
Magen har också kommit igång, han har bajsat alla dagar utom 2 sen jag började med ersättning och idag har han dessutom bajsat 2 gånger! Jag försöker komma ihåg att ha i en tesked olja i ersättningen iaf en gång om dagen för att smörja, men inte alltid jag kommer ihåg det. Jag är dessutom urusel på att komma ihåg D-dropparna, så ska börja med att hälla i dom i ersättningen på morgonen också.

Nej, behöver egentligen sitta och plugga nu (har gjort lite) men orkar inte mer. Tror att jag ska joina mina två män i sängen istället. Det finns ju en dag imorgon också :)

Ooh förresten, fick ett bra bud på vagnen idag och hon skulle hämta den i helgen, får se om det händer, då blir jag glad (och dessutom går jag isåfall med 600kr i vinst tihi)

natti!


Världens goaste rumpa, vill bara bita tag!
Kommentarer
J U L I E

Vill med bita så spar lite till mig :D

2010-07-29 @ 00:35:36
URL: http://juulieee.blogg.se/
Carro

Hade ni det bra i gbg? =)



ja, jag älskar att fota :) De är faktist så att jag vill bli fotograf. haha och Neo är ju super å träna på.



Ja, det börjar väl kännas lite bättre, men är fortfarande ledsen över ammningen, ammar honom ingenting nu, han vägrar.. En till 2 gånger i veckan vill han suga tisse i nån minut.. Skönt så töms dom lite :) Hur går det för er då?



jag vet inte riktigt när nästa vägning är, men jag tror det är nångång i augusti, i mitten eller mot slutet :) Då är det ju 5 månaders kontrollen och sprutor :/



2010-07-29 @ 07:03:23
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Soppe - Nicole's morsa

Utan recept en burk 217 kr, med recept 6 burkar 120 kr. Det är rejäl skillnad!

2010-07-29 @ 09:33:06
URL: http://sbergdahl.blogg.se/
Veronica

Hallå :) förstår att du har lite att läsa igen. fasar för när vi ska iväg och campa :P kommer missa mkt, hehe. Men smällar man får ta, hehe. kanske minskar beroendet ;)



Läser att både mage och sömn håller på att ordna upp sig, SÅ skönt för er! Här är både och väldigt bra. Finally, trodde ju aldrig det skulle ske. Så peppar peppar att det fortsätter!



Hur myckte smakisar ger ni då?

Vi har inte börjat än, ska väl börja lite smått i slutet på aug/sep.



Kram

2010-07-29 @ 09:43:19
URL: http://attblifler.blogg.se/
Soppe - Nicole's morsa

3,5 dagar. Så nog är det tur att vi fått ett tillfälligt recept. Annars skulle det bli förbannat dyrt

2010-07-29 @ 09:49:02
URL: http://sbergdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: