2010-07-13 ? 21:34:19

Dagens


Jaha, imorse var vi på BVC. Lillen hade inte nått 6kg, utan vägde 5975gr och är nu 63.5cm lång.
Men bvc sjuksköterskan sa att det var okej, han följer fortfarande sin kurva, så får vara nöjd.

Jag fråga även vad jag kan göra för hans mage. Hon sa att jag antingen skulle ge lactulos eller prova katrinplommonpuré, eftersom jag funderar på smakisar ett tag så köpte jag puré, det gillades!
Jag gav ca ½ tesked vid lunch och ½ tesked vid kl 19 nu ikväll, jag hoppas det får fart på magen lite. Köpte hem mild gröt också, så när vi har provat lite olika grönsaker så tänkte jag ge honom gröt. Det var så roligt hur mycket han gillade purén, han gjorde ingen konstig min eller något utan bara slukade det, duktiga killen!

Efter BVC åkte vi ner i stan till mammafikan, vad jättetrevligt. Idag var där dessutom två nya tjejer, varav den ena lille bebisen Adam är född på samma dag som Jamie, 12 timmar senare, tyckte det var ganska roligt :P

Nu ikväll måste jag komplettera sista svenska uppgiften och imorgon ska vi ha betygssamtal, jag hoppas verkligen jag får VG, ni får hålla tummarna!
Kommentarer
Sandra

Så länge han följer sin egen kurva så är det ju bra! och det var ju faktiskt väldigt nära 6 kg. Vad roligt att han gillade purén. Jag har inte riktigt betämt mig för när vi ska börja med smakisar till Selma, tror jag ska vänta någon månad eller två tills jag gör det eftersom hon precis blivit av med magknipet som hon hade i nästan 3 månader.

2010-07-13 @ 21:59:59
URL: http://sandrasj.blogg.se/
J U L I E

håller tummarna för ett VG gums :)

2010-07-14 @ 09:32:18
URL: http://juulieee.blogg.se/
Sophie

Annars kan du prova Messmör, de gjorde vi till Challe och de satte igång magen på en gång. Vi fick de rådet av både bvc och sjukvårdsupplysningen.



Tänk va olia barn är, min knubbis väger redan 7500g... och är 63,5 lång.. en riktigt knubbis. Men du ammar bara? Jag del-ammar ju då maten inte räcker till, så tror de är därför han är ganska så tung ;) .. men en kompis till mig har en liten kille på 3 månader som väger 9kg och bara ammas.. så olika. Hoppas du och Jamie har haft en fin dag!

2010-07-14 @ 19:11:41
URL: http://ljuvt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: