2010-07-12 ? 22:49:54

BVC


Idag stack jag och Jamie och träffade söta Charlotte och hennes dotter Olivia.
Vi satt och mös under ett träd i skuggan på gröningen och sen gick vi och köpte lunch i
en italiensk delikatessbutik. Sen gick vi hem till henne och åt det, för det var så himla varmt ute!
Jamie har uppfört sig helt underbart ännu en gång, han är en sån fröjd!

Imorgon blir det först BVC besök, får se hur Jamie har gått upp. Vi har ju inte varit där på 12 dagar, så nu är det spännande. Så länge han har gått över 6kg nu så är jag nöjd, sist vägde han 5800gr.
Tänkte även fråga henne vad jag ska göra för att få Jamie att bajsa. Har provat babymassage, termometer i stjärten, rapsolja på en tesked, ger minifom och ammar ofta. Jag vet att det är helt okej att dom inte bajsar så ofta men nu verkar det ju vara så att han har problem med magen och faktiskt får ont av det, och det vill vi ju inte!
Jag hade tänkt att börja med smakportioner när han blir 4 månader, det är ju bara 3 veckor borta. Man kanske han börja ge katrinplommonpuré eller något redan nu för att ge magen en skjuts.

Efter BVC besöket så blir det mammaträff i stan på Waynes. Sen blir det inte fler aktiviteter denna veckan då jag har första religion-provet på fredag, måste plugga till det!

Ni som helammade, hur introducerade ni smakisar? Jag vill fortfarande helamma, så ska inte ersätta någon måltid utan bara ge honom att smaka. Hur många gånger per dag gav ni och framförallt, hur mycket?
Tänkte göra egen mat och frysa in, så man har.
Tänkte på det också, man kokar ju vad man vill ha (morot, palsternacka, potatis osv) sen har man i en klick osaltat smör, ska man ha i lite bröstmjölk också?
Kommentarer
Carro

Jag helammar och vi gav honom bara när han satt i stolen, han åt några skedar sen ammade jag honom, andra dagen samma sak och idag åt han en HEL smakportion med gröt och så fick han kokat avsvalnat vatten till och sen ammade jag honom igen.



Jag har kokat morötter och palsternacka och potatis, jag mosar bara och blandar i bröstmjölk, har inte sattit i nå smör.. :)



Neo äter då med god aptit och vi hade inte ens tänkt ge honom en hel smakportion idag men han gnällde ifall vi inte gav honom, och vatten var en riktig hit, det tyckte han om :) Han får äta smakportioner så länge han ammar också och än så länge verkar det fungera bra, :)

2010-07-12 @ 23:19:51
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Carro

Ja alltså ibland funkar det helt utmärkt att ligga på mage, jag kan hinna gå å göra frukost och äta upp den och allt innan han ens lämnar ett pip och ibland direkt man lägger ner honom :p Neo har ännu inte vänt sig från mage till rygg eller tvärtom, han snurrar runt och idag hamnade han låååååååångt utanför babygymet :)



Första dagarna gav vi bara några skedar med palsternacka å morötter, idag fick han en hel smakportion eftersom han verkligen vill ha :) Jag ger honom endast en gång per dag och alltid vid middagstid, vet inte varför men de har bara blivit så, idag fick han äta samtidigt som vi åt middag (eftersom att det inte behöver gå så fort med skeden) och det verkade han tycka om :)

2010-07-12 @ 23:32:29
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Carro

Ja alltså vi köpte mild havre gröt å på förpackningen stod det "en hel smakportion: 2 msk vatten och 1,5 msk pulver, sen när det gäller rotfrukter å sånt man kokar själv så är en hel smakis en iskub :)

2010-07-12 @ 23:41:07
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Veronica

Japp du kan tillsätta bröstmjölk för att lättare mosa ihop det :) Själv ska vi börja med smakportioner när Nim är 6 månader.. så lagom i augusti tänkte vi :) När värmen är över hihi.



Så ni är på bvc idag? Spännande :)

Får vi veta sen då, hihi. Kram

2010-07-13 @ 08:29:15
URL: http://attblifler.blogg.se/
J U L I E

Hur gick det på BVC igår gums?

Jasså så du har ångrat dig och ska introducera smakisar innan 6 mån i alla fall? :) :p



Säger som de andra, bröstmjölk är ok att ha i smör är inte nödvändigt. Kan dock vara lite bra tror jag för lite extra viktuppgång ;)



pussis

2010-07-13 @ 11:38:01
URL: http://juulieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: