2010-02-28 ? 00:13:39

Babyshower

Idag hade jag, Malin och Sandra bestämt att vi skulle ha tjejkväll. Malin fyllde år i torsdags och vi skulle träffas och fira henne och bara mysa. Kl 16 skulle dom vara här.

Jag gick inte upp förrän kl 12 efter en sömnlös natt. Började städa klockan 13 och höll på i nästan 2 timmar, städade så noga, för Sandra är superallergisk och vill inte att hon ska må dåligt här.

Strax efter 4 ringde det på dörren och jag går för att öppna, då har dom massor med saker i händerna, jag ser Lina bakom dom och mamma kommer bakom hörnet. Jag stod bara med öppen haka, vad händer?!?!
Mina sötnosar överraskar mig med en babyshower! Jag var så chockad, visst inte vad jag skulle säga.

Först blev jag tillsagd att byta om till myskläder (inte mig emot haha) sen blev jag förvisad till vardagsrummet medans dom höll på i köket, jag fick inte titta!!
EN stund senare kallar dom ut mig, då har dom pyntat hela köket med girlanger, servetter, engångstallrikar, konfetti och ballonger, sååå fint! Sandra hade tom valt retro servetter, hon känner mig så väl :)
Först så blev det semla med lila grädde, sen Sandras hembakade kladdkaka med chokladfudge.
Mmm vi åt massor, alla var mätta utom jag! Hallå, jag är gravid, kan äta hur mycket som helst! Fast jag gjorde inte det!







Sen förflyttade vi oss till vardagsrummet för att öppna en massa paket





Fick massor av fina saker. Av Lina fick vi en vit morgonrock i stl 62 till killen, han kommer bli så jävla snygg i den! Vi har massor av saker, men en morgonrock hade vi inte, tusen tack!

Av Malin och Sandra fick jag en hel korg med massa godsaker som skriker mitt namn. Där var massor av cola burkar, minitoblerone, twix, bilar, en gravidtidning, mina älskade fujiäpple, doftljus och en supersöt nallebjörn!
Allt jag älskar, det märks att vi känenr varandra haha, tack tjejer!!

Av mamma och pappa fick vi ett klädkit för när han är runt 8-12 mån (beror på hur han växer, dem ville köpa något som han kan använda längre). Det bestod av ett par svarta All Star Converse skor, så snygga! En vit tröja, en huvjacka och ett par jeans av märket polo, han kommer att se så jävla fräck ut i det!

Sen hade Malin på jobb skickat med en present också. Hon hade skickat med ett supersött kort, som fick mina ögon att tåras (jag var lite blödig idag) och ett Mary Kay Handkit med 2 olika krämer och en exfoliator! Underbart!

Stort tack för alla presenterna, var såå förvånad och vi är båda jätteglada för allt det fina!

Efter paketöppnandet var det dags för lekar!
* Vi skulle smaka 7 olika sorters barnmat och sen gissa vad det var för något
* Det fanns skyltar uppsatt i köket med barnrelaterade ord som hade blandats om och vi skulle gissa rätt ord
* Tjejerna skulle ta ett band runt sin mage och gissa med hjälp av repet hur stor min mage var, Sandra var närmast! Lina var längst ifrån, hennes band var längre än henne, tack för den ;)
* De hade fyllt en nappflaska med godisnappar och så skulle vi gissa hur många som fanns i den.

Mitt i allt barnmatssmakande så kom Oliver hem, han skulle bara hoppa in i duschen och sen sticka iväg till Tomas och spendera kvällen där. Han fick smaka lite barnmat han också :)




Efter detta var det dag för kvällens favorit! Vi skulle göra en gipsform av min mage!
Jag har velat göra det, men har inte tagit tag i det, så hade dem inte förberett detta hade det med störst sannolikhet inte blivit en gipsmage! Men sagt och gjort vi plastade in mig i folie, sexigt! Sen kladdade tjejerna med sina händer över hela mig ;) Såklart började lillkillen röra omkring som en galning då, var nästan rädd att gipsen skulle spricka, men den höll!



Magen blev jättebra, har lagt ut den i extrarummet nu så att ingen av katterna kan förstöra den innan vi hinner hänga upp den.




Det har varit en helt underbar kväll! Jag är så lyckligt lottad att jag har er som mina nära och kära.
Är helt rörd när jag sitter och tänker på det, en dag jag aldrig kommer att glömma!
Ni gör mitt liv helt underbart! Älskar er alla!

Kommentarer
Emma

Helt underbar överraskning :D

2010-02-28 @ 10:18:46
URL: http://emmalajnens.blogg.se/
Emma

Gud vad mysigt att dom har fixat sådär fint!! Ett minne för livet : )

2010-02-28 @ 11:09:56
URL: http://nutiopa.blogg.se/
J U L I E

Åhh låter verkligen som en toppenkväll... Lite avund är man för något sånt har man ju aldrig fått gjort själv :-) Du får visa bilder sedan när du hänger upp gipsmagen :-) Kram

2010-02-28 @ 12:08:04
URL: http://juulieee.blogg.se/
Malin Svesson

Så underbart kul att se bilder på vad ni gjort och allt du fick. Super mysigt. Vilka söta kläder!

Kram

2010-03-02 @ 22:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: