2010-02-23 ? 00:03:42

Dagens


Innan när jag stod och lagade mat så blev det väldigt osigt i köket, så jag öppnade köksfönstret lite grand (vi bor på markplan), jag skulle ju hålla ett koll. Men sen glömde gravidhjärnan bort det och så gick jag och satte mig i vardagsrummet och pratade med Oliver. Helt plötsligt kom jag på (kanske 20 min senare) att jag lämnat fönstret öppet.
Shit! Vi har nämligen 3 (INNE)katter! Jag tittar ut genom fönstret och ser den ena sitta precis utanför fönstret, den andra sitter en meter ifrån fönstret och den 3e (som har varit utekatt, eller ja vi hittade henne hemlös förra vintern) såg jag inte ens. Panik!
Det räckte med att jag öppnade ytterdörren och kallade så kom Speedy, mammas lilla älskling springande direkt, haha mammas pojke eller vad? Sen öppnade jag köksfönstret, då hoppade Snuggles in. Oliver tog på sig skorna för att gå ut och kolla om han kunde hitta Sweety, hon satt vid en av bilarna kanske 5 meter bort, så fort han närmade sig henne så sprang även hon raka vägen in! Fick ju hjärtat i halsgropen, man vet ju aldrig hur dom reagerar, om dom blir rädda och springer iväg eller vad. Men våra kisar var så rädda eftersom dom aldrig varit ute (förutom sweety) så dom sprang som tur raka vägen in. Var mer nervös för Sweety eftersom hon varit ute, hon kanske saknade det? Men icke, hon tyckte nog det var för kallt ute ;)

Nu ligger dom alla 3 här i sovrummet med oss, en i spjälsängen, en i vår säng och en ovanpå tjockTVn. Dom är verkligen våra bebisar, hoppas att allt kommer att gå bra mellan dom och bebisen.


Idag var det ju gravidmassage, som var mer av en Thai-massage där vi jobbade på en matta på golvet med kläder på, det bestod mer av stretchning av musklerna och akupressur. Fy tusan vad skönt det var!! Jag var öm/stel på ställen som jag inte ens visste om. Man märker väl inte av alla ställena man har ont på nu när det gör ont överrallt ändå. Höfterna känns mycket bättre, men blygdbenet gör så in i helvetes ont! Jag kan knappt gå nu, kan knappt ställa mig/sätta mig, det gör fruktansvärt ont! Vet inte om han har ramlat längre ner nu och trycker på mer eller om han vilar konstigt på blygdbenet, i vilket fall som så är det inte skönt.

Annars känns det skönt i kroppen, det var dessutom väldigt avslappnande och en del av teknikerna kan jag dessutom lära Oliver så att han kan göra det på mig under förvärkar och under förlossningen.

När massagen var färdig så träffade jag Sandra, fika som vanligt :) Det blev på Espresso House där vi tydligen snodde världens längsta killes plats (som han för övrigt inte ville ha igen haha, jag frågade) så att han fick sätta sig på världens minsta stol, såg ganska roligt ut måste jag säga!
Sen blev det en runda på H&M och Gina innan vi gick till jobb och handlade lite för att sedan åka hem igen.

Oliver mötte mig vid bussen och tog med cykeln, tur var det, vid den tidpunkten hade jag så ont så jag visste inte var jag skulle ta vägen. Så lastade av påsarna i korgen och cyklade hem.
Väl hemma så åt Oliver resterna från igår, då var väl kl 16.30. Frågade honom om han ändå skulle äta sen eller om vi ska spara middagen till imorgon (känns onödigt att laga till enbart mig).  Men nej, han skulle visst äta sen.
Så vid halv 8 ställer jag mig och lagar mat, när den väl sen är färdig, tror ni idioten ska ha någon mat?!
Nej det skulle han ju inte. Så det blev att jag satt och åt i min ensamhet, jag var jätteglad ;)


Imorgon ska jag träffa både Malin och Sandra. Sandra ska göra slutprov i Matte B imorgon (som kommer att gå super, min smarta tjej!) sen ska vi åka ut till Väla och IKEA. Ska handla födelsedagspresent till Malin och ska även köpa mer förvaring till skötbordet på IKEA.

Nu blir det till att stänga av datorn och försöka sova. Är inte superpigg, somnade vid halv4 inatt och var tvungen att gå upp kl 9. Så inte mycket sömn, vilket i sin tur har lett till att jag har en underbar huvudvärk just nu :)

Kommentarer
Tova

Gud vad härligt med gravidmassage! Det hann jag aldrig unna mig ;)

(Skull iofs sitta väldigt fint med lite nybliven mamma-massage även nu, hihi)

Kram

2010-02-23 @ 21:27:16
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: