2010-12-04 ? 22:46:06

Som vinden



I torsdags spenderade vi hela dagen iväg. Vi stack iväg tidigt för att julshoppa lite, vi hittade en del julklappar men långt ifrån allt. Alla Jamies är iaf avklarade, likaså min mammas present, challes och en del av min pappas. Så nu är det bara brorsans och nån sak till pappa kvar. Jag klickade nyss hem böcker till Oliver, vi brukar inte köpa något speciellt till varandra, men där är en sci-fi serie som han älskar så köpte två till i den serien och även den första boken i en lång serie av en annan författare, hoppas det gillas.

Igår och idag har vi bara slappat, gått ut på promenader med Jamie och städat. Det är skönt att bara göra ingenting ibland. Särskilt nu när Jamie är i en utvecklingsfas.

Jag älskar verkligen Jamie över allt annat och älskar att vara hans mamma, men mitt tålamod har prövats den senaste veckan. Han är så himla kinkig, inget hjälper, han vaknar tidigt igen (ca 5-6) och det krävs en del arbete för att få honom att somna om igen. Jag vet ju att han inte kan hjälpa det men det är enormt krävande!

Han kan bara leka korta stunder själv numera annars vill han upp och klättra på mig eller Oliver. Ena stunden kelar han och nästa flyger han fram och tillbaka i våra knä för att sedan börja knypas och dra och bita i oss. Han måste vara väldigt frustrerad han också!

Idag har han t.o.m slått sig två gånger för att han är så snabb. Han flyger verkligen fram nu! Jamie och Oliver låg i vår säng och busade och jag var i vardagsrummet, då hör jag en liten smäll varpå Jamie blir lite ledsen (inte så farligt). Då har han tydligen (snabbt som attan) krypt/ålat i sängen och Oliver hinner precis frånga honom i benen eftersom han var halvvägs över sängkanten!

Senare under dagen lekte O & J på golvet i vardagsrummet, Jamie kryper/ålar hit och dit och börjar sen klättra på O. Oliver håller en hand på honom hela tiden när han klättrar på honom, men Jamie hinner ändå tydligen skjuta ifrån med fötterna i golvet så han flyger över Oliver och slår huvudet i golvet. Knäppa unge! Ingen av gångerna var särskilt farligt, han vad ledsen i kanske 15 sek, men herregud! Det märks nu att det kommer verkligen inte bli nån vila ju mer rörlig han blir! :)



Här har han på sig den söta bodyn han fick av Lina när han låg i mammas mage


Kommentarer
Sanne - mamma till lykke

Ja ellerhur. Men hellre sju månader än 2 :) hihi

2010-12-04 @ 23:45:24
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/
Carro

Dom hamnar ju i ett utvecklingssprång nu den här perioden. Jag har ALDRIG märkt av Neo´s språng men den här... fyfan. Och den är än inte över. Deet är nog samma för Jamie.. :)

2010-12-05 @ 11:04:09
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: