2010-08-22 ? 11:05:45

Veckan som gått


Idag är det den 7e dagen jag kör med min nya livsstil.
Inget godis, ingen frukt (tills jag blivit av med sötsuget) och ingen cola.
Däremot blir det regelbunden mat och träning. Jag försöker äta nyttig men ibland lyckas man inte helt men försöker ändå hålla kalorierna nere.
Jag märker att min ämningsomsättning är igång för jag blir hungrig hela tiden. Eftersom jag inte åt mer än 1, HÖGST 2 gånger per dag innan så var jag aldrig hungrig, men ständigt sugen på godis.

Jag tycker att jag klarat av denna veckan förvånansvärt bra, har inte varit så svårt att inte äta godis denna gången.
Det kunde väl ha varit lite mer träning men mellan skolan och extrem trötthet så har det inte blivit mer. Men om en vecka när Olivers familj åkta tillbaka kan jag börja träna ordentligt och dessutom börjar babysimmet på torsdag och mammagympan i sep/okt. Så nu till hösten lär det bli mycket håll-igång.

Denna veckan har jag konsumerat (exkl idag) 10167 kalorier.
Enligt matdagboken så behöver jag 2434 kalorier per dag för att hålla vikten = 14604 kalorier

Så där ligger jag under med 4437 kalorier

Dessutom har jag tränat ihop 3417 kalorier

Vilket resulterar i att jag har ett överskott av 7854 kalorier

1kg kroppsfett motsvarar ca 6500kg, så jag borde gått ner lite mer än 1kg.

Men jag tycker nästan jag borde gått ner mer eftersom jag brukade ligga på minst 14000 kcal i veckan på ENBART godis, då har jag inte räknat med mat, och då rörde jag inte på mig lika mycket.

Vägning imorgon iaf, det ska bli spännande. Men är faktiskt lite skraj att jag inte gått ner någor :S

Kommentarer
Mamma till Nim ♥

Vad duktig du är, det har säkert gått jättebra ska du se! :)



Skön sovstil han har på bilden ovan. Sover han på mage?



Och filmklippen, här händer det grejjer :)



Kul!!



Hur mår ni då? Kram

2010-08-22 @ 23:42:10
URL: http://attblifler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: