2010-08-16 ? 22:33:45

Sammanfattning


Sitter just nu och arbetar med min absolut sista uppgift på denna kursen! Ska bli så skönt när det är färdigt!
Ska precis börja med uppgift 2 av 4, men antar att jag har många timmar framför mig! Är så extremt trött nu, har suttit sedan J gick och la sig vid 7-tiden.

Har inte blivit någon middag idag, det blev lunch/middag i form av pannkakor med mixade bär på kl 5.
Nu känner jag mig dock lite hungrig, men ska inte äta något nu, alldeles för sent. Ska dricka ett glas vatten och hoppas det fyller magen! Jag känner mig nyttig idag iaf! Har gjort träningen, ätit rätt och pluggat satan.

Men nu ser tyvärr lägenheten för jävlig ut. Jag får ta ett ryck imorgon på dagen, sen blir det step på kvällen.
På onsdag ska jag och en tjej i mammagruppen antagligen promenera ut till Väla och möta upp med resterande mammagrupp, det är en bra bit! Så det får bli min promenad din dag, det kommer inte vara i samma takt som den idag, för det är ju inte så roligt att komma dit helt svettig, men det är istället mycket längre. Sen på kvällen kommer Sandra och Malin hit, ska laga lite mat, dricka ett glas vin och bara mysa framför en nostalgifilm!

Nej nu får min lilla paus ifrån pluggandet vara över, annars blir jag aldrig färdig!
Jamie lär vakna när som helst och vilja ha sin första matning också...
Kommentarer
Carro

Nä alltså jag har kört några gånger innan, kanske ... 6-7 gånger bara :)



Ja ska jag vara ärlig så tror jag David är bättre än mig på att fixa här hemma :) Det är jätte skönt, tror faktist jag själv kan sucka och stöna ibland när han ber mig göra något, jaaa.. jag vet jag måste bättra på mig :) haha



Ja visst gör han, när han låg i sängen och sov igår stod jag och David å bara kollade på honom, sen sa D : shit vad stor han ser ut.. han har ju växt jätte mycket senaste tiden :)



Idag är det bvc så vi får se hur stor han har blivit :) förhoppningsvis 5 månaders vaccinet blir det idag också, vill göra bort det :)

2010-08-17 @ 08:14:14
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
terese

De hoppas jag med!! jo, de är en liten flicka sägs de men vem vet om RUL stämmer ? xD

2010-08-17 @ 08:31:38
URL: http://sthlmsmammanterese.blogg.se/
Mamma till Nim ♥

Jo men skulle du skaffa ett barn till så får han ju ändå uppmärksamheten. Båda får ju om man delar på det.. sedan har de stor nytta av varandra så fort den minsta blir lite större .. :) och du kan inte ge Jamie 100% uppmärksamhet jämt. Han måste få leka lite själv också, så han blir självständig :)

2010-08-17 @ 09:06:27
URL: http://attblifler.blogg.se/
Meya och Frank

Ja, sjukt creepy, men ball :) Synd bara som sagt att han var ful som stryk.

Så jävla goda dina mackor ser ut på förrförra inlägget, MUMS!

2010-08-17 @ 12:37:07
URL: http://oupswemadeababy.blogg.se/
mikaela

man blir ju bra mätt på vatten :D faktiskt.. och pannkakor! jädrans vad full man blir i magen. tur att det inte är sådär jätteonyttigt :) inte lätt att bolla städad lgh, laga mat, träna, ta hand om bebis, osv! det är ett under att man klarar det. så himla stor skillnad på nu och för 5 månader sen. herregud. fattar inte att man håller reda på allt! och så ska man hålla reda på mannen, också ;)



svar: nej hon gråter inte mycket :) som tur är! nån natt i veckan som hon gråter lite extra mycket bara. sen gråter hon till lite snabbt ibland (som du sa att jamie gör). blir ju mer och mer intryck under dagarna så det är inte konstigt.

2010-08-17 @ 20:02:57
URL: http://pickadoll.org
Alexandra -mamma till Leia

Ja. Jag läser t rtg-syrra i Lund ju. Har du inget slutbetyg? Från gymnasiet då?

Kramis

2010-08-17 @ 20:18:52
URL: http://triquetra.blogg.se/
Mamma till Nim ♥

Ja jag pluggar ju lite när Nim leker själv. Och vill han leka med mig så finns jag snabbt till hands. Men beror ju helt på vad man läser. vissa saker kan man göra samtidigt, vissa inte.



Den största fördelen med att jag fortsätter läsa och kämpar är ju att jag kan vara hemma längre med Nim.. genom att spara dagar. Så det känns ändå bra. Även att man vissa dagar bara vill gå och sova :P



Klart det aldrig blir samma sak om man har fler barn ;) så är det ju.

2010-08-17 @ 21:43:19
URL: http://attblifler.blogg.se/
lina

ååååååh jag vill oxå! jääävla jobb

2010-08-17 @ 21:46:25
URL: http://evelinanorbeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: