2010-08-04 ? 15:59:27

Natten


Natten gick lite bättre än förra. La Jamie vid 20-tiden, själv gick jag och la mig vid 23, vilket är väldigt tidigt för mig.
När jag la mig lyfte jag över Jamie ifrån vagnen till hans säng och han vaknade inte.
Första gången jag kan komma ihåg att jag vaknat var runt 2 tiden, så isåfall har han ju sovit länge det första passet. Fast mitt minne kan ju svika, jag vaknar inte helt om nätterna längre :P
Sen vaknade han vid halv 5 och ville upp. NU gav jag mig fan på att vinna den fajten, det är alldeles för tidigt!
Så jag ammade ena sidan, andra sidan. Vyssjade, stoppade in nappen, han spottade ut den, han vänder sig o och tittar på allt, jag vänder honom till sidan, stoppar in nappen igen. Så höll vi på tills kl var kvart över 5 då jag äntligen vann!! Klockan 6 vaknade han igen och då tog Oliver honom (han tar morgnarna).

Det är ganska mysigt att de får sin egentid på morgon. Oliver tar J och så ligger dom och leker på golvet och sen ger han honom flaskan och till slut lägger han honom. Idag sa han att han la honom i vagnen vid kl halv 8 och ställde sen in vagnen i sovrummet. Jamie vaknade igen vid 9, tog över honom till sängen och ammade och beredde mig på att gå upp, men han somnade! Woohoo! Tror vi sov till 10 sen var det dags att gå upp :)
Så idag är jag mer utvilad, inte fy skam det!

Idag har J varit på strålande humör. Vi har ätit smakisar, japp både han och jag. Jag måste ju visa hur gott (usch bläää!) det är :P Idag blev det en risgröt med zucinni och maj, inte god, tyckte varken jag eller J. Däremot slank efterrätten som var banan och äpple puré ner utan den minsta utspottning!
Förresten han har börjat "snacka" med maten i munnen så det flyger ju all världens väg, men gud så sött!

Sen har vi lekt en massa och han har även lyckats kräka på mig 4ggr idag, som tur är var det inte så mycket.
En av gångerna så lekte vi. Jag lyfte upp honom i luften och på nervägen får han en puss, gjorde så några gånger. Men sista gången hör jag en rap precis när jag ska pussa honom, jag hinner PRECIS stänga munnen innan det kommer kräk i mitt ansikte, yum!!! Haha livet med bebis är så glamoröst!
Kommentarer
J U L I E

nej inget om bilen änu, de ska börja kolla på den imorgon,de hade inte tid innan :(

2010-08-04 @ 16:25:11
URL: http://juulieee.blogg.se/
sara - mamma till wilda

Ge inte upp. Det är bara till att fortsätta kämpa. Du klarar det!!!

2010-08-05 @ 08:29:05
URL: http://saratilling.devote.se
Mamma till Nim ♥

Ja men precis.

Ja gälskar att gå till bvc, spännande att se vad han väger :) och hur lång han är!! hihi

2010-08-05 @ 22:03:28
URL: http://attblifler.blogg.se/
Dijana & Theodore

Eftersom Theo hade problem med magen och jag var tvungen att sluta med alla komjölksprodukter tänkte jag att det kanske gör hans lilla mage bättre om jag ger honom ersättning?Men som du också skrev märker jag mer och mer hur han blir frustrerad och nästan arg på bröstet. Jag har svårt att tro att han blev mätt och därför kände jag att jag kanske skulle gett ersättning men jag har inte tänkt på att man kan ge lite efter varje måltid.

Nu får han iallafall ersättning 3 ggr om dagen och jag försöker amma resten av tiden men jag känner mer och mer att mina bröst inte innehåller så mycket mjölk och när där finns något så känns det väldigt vattning. Vilket är väldigt synd för i början hade jag så sjukt mycket mjölk. Jag vet inte varför jag känner att jag förlorar något på att sluta amma??Kan man kalla det för separationsångest haha??Eller förväntade jag mig bara att det skulle vara längre eftersom man säger att man ska amma ca 6 månader. Äsch jag vet inte längre. Någon större hjälp från BVC får man inte heller.

2010-08-05 @ 23:15:03
URL: http://mybabybump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: