2010-08-21 ? 21:17:18

Malmö



Vi har varit hemifrån HELA dagen. Efter att jag och Oliver suttit och diskuterat vilken dopdekoration vi skulle ha och var vi skulle handla så kom vi fram till att IKEA är bästa stället, och billigaste!
Men eftersom vi håller på att få ett nytt IKEA i Helsingborg så är där en j*la röra och allt säljs ut, vilket innebär att där är INGENTING kvar, nu menar jag ingenting. Var där häromdagen och då låg där bara en massa kartonger på golvet, ehm jahapp, tack för den. Så vi ringde min kära mor som var så snäll och körde, så road tripp till Malmö blev det alltså.

Vi hittade nästan allt vi behövde i dekorationsväg. Jamie fick också en massa saker: En tvätt/leksakskorg, en stor nalle (av mormor), tvättlappar, jaklappar, skedar och skålar och ja just det, en potta! Ska börjas i tid! :)

Jamie har skött sig jättebra hela dagen och bara blivit lite ledsen när han började bli trött. Så en bättre dag kunde man inte ha önskat sig.
Men eftersom vi var på IKEA under lunchtid fick det bli mat därifrån, som jag inte trodde var så nyttig, men efter att ha lagt in sakerna i matdagboken så kom det fram till strax unger 500kcal så inte så himla farligt. IDag har vi ätit ihop 1610kcal och min träning har bränt av 732kcal, så en bra dag må jag säga!

Vad som inte är så bra är att Jamie's bajs har blivit hårt, som vanligt människobajs var jag på väg att skriva, nej men vuxetbajs. Bara igårkväll och idag. Han verkar dock inte ha ont i magen som tur är och jag kör ju redan babymassage varje kväll så hoppas det håller igång magen. Han är inte förstoppad utan bajsar som vanligt 1-3ggr per dag, så hoppas det mjuknar upp snart. Har köpt hem lite frukpuréer som hjälper till att lösa upp som päron och katrinplommon, sen ska jag ha i olja i ersättningen och maten, så blir det säkert bra snart igen!

Ikväll fick J bara katrinplommonpuré istället för gröt, ska vara lite snäll mot magen.



Efteråt lät jag honom leka med skeden och skålen för han skulle ändå få ett bad. Så han och stolen blev minst sagt kladdiga! Men roligt hade han! :D
Kommentarer
mikaela

jag tänkte också "människobajs" haha. lite fel där. storbebisbajs! ;) blir samma för alexis men hon verkar inte alls störas av det, magen har snarare blivit bättre. lite tråkigt att det luktar värre, bara :p så roligt när dom får börja smaka och äta annat :)

2010-08-21 @ 21:42:55
URL: http://pickadoll.org
Sofie

Jag har också sagt människobajs när jag pratat om Leons :P ..hihi.. Men inte för att det är hårt, utan för lukten :)

2010-08-21 @ 21:43:55
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: