2009-09-07 ? 09:59:35

199 dagar kvar!


Idag är det mindre än 200 dagar till förlossningen, 199 dagar :) Känns som en första milstolpe!
Sen på torsdag har jag gått 12 fulla veckor ch då minskar risken för missfal med 90%, så det är alltid skönt.

Ja som sagt blir det jobb idag. Oliver har skola mellan 9-16 idag så jag får inte se honom förrän jag kommer hem kl 21.30. Men svenskan går bra för honom. Han hade lämnat en lapp till mig i morse där han hade skrivit hälften på svenska, naaaw :D

Har även haft förfrågan på receptet till de goooda kakorna så här kommer det


Soft chocolate chip cookies


1 tsk vaniljsocker
2.5dl strösocker
2.5dl farinsocker
250gr smör
2 ägg
6dl havregryn
5 dl vetemjöl
½ tsk salt
1 tsk bakpulver
1 tsk natriumbikarbonat (vi tog inte det)
Choklad att ha i kakorna (vi hackade upp ett 200gr marabou vanligt choklad, men det kunde varit lite mer)

1. Blanda ihop smör och socker i en skål till en jämn smet. Tillsätt vaniljsocker och ägg.
2. I en annan skål blandar du ihop de torra ingredienserna, dvs mjöl, havregryn, salt, bakpulver och ev. natriumbikarbonat. När det är blandat så tar du ungefär hälften av blandningen och mixar det, detta är inte nödvändigt det är endast för att slippa att ha stora bitar havre i kakan.
3. Blanda ihop smörblandningen med mjölblandningen.
4. Tillsätt hackad choklad.
5. Forma degen till små bollar 3-4 cm i diameter och lägg på bakplåtspapper. Se till att de inte är för närma varandra för när de går in i ugnen så smälter de och blir stora. 
6. Grädda i ugnen på 190 grader i 10-12 minuter, de ska vara ganska mjuka när du tar ut dom, de stelnar sen i kanterna men behåller sin mjuka mitt

Mums! Enjoy!

Kommentarer
Trolltoka/Ida

Oh låter verkligen smaskens! Tack så jättemycket! Måste verkligen prova detta!

2009-09-07 @ 10:59:09
URL: http://trolltoka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: