2009-09-17 ? 22:05:23

165 BPM



Bjuder på en video från i tisdags då vi fick höre bebisen hjärtljud för första gången.
Kan inte beskriva lyckan och lättnaden när hon äntligen hittade hjärtljuden.

Vår barnmorska förvarnade om att det kunde ta en liten stund att hitta hjärtljudet eftersom bebisen fortfarande är så pass liten. Men eftersom jag var så orolig att där inte skulle finnas några hjärtljud så var väntan olidlig. Hon letade, och letade och letade, det var nog inte i mer än 30 sek men det kändes som 10 minuter!
Men till slut så hittade hon det och det underbaraste ljud hördes i rummet.

Istället för att bli rörd och gråta så började jag istället skratta. Det är det som händer 2 ggr i videon där hjärtljuden försvinner. Det är bara jag som skrattar och då tappar barnmorskan bort var hon var.
Jag vet inte hur många gånger jag lyssnat på videon, men lär nog aldrig bli trött på att höra det enda livstecken vi har ifrån vår bebis än så länge.

Hoppas ni gillar videon lika mycket som jag gör!




Kommentarer
Malin

Gud vad glad jag blir av att höra det! =) jag rös och blev helt tårögd!!

Saknar dig! Ska bli så kul att ses på lördag! =)



puss o kram

2009-09-17 @ 23:04:19
Ida

Åh vicka härliga ljud det där är! =D

2009-09-18 @ 09:13:29
URL: http://trolltoka.blogg.se/
Rosita

Åh! Det riktigt hugger till i magen på mig när jag hör det! Shit alltså. Måste nog sluta läsa din blogg, det är inte alls nyttigt för min bebislängtan...

Det är ju helt underbart!!! Så kul att ni passade på att filma!

2009-09-18 @ 12:22:06
URL: http://familjenfagergren.blogspot.com/
Emma "puchiko"

Härligt det låter =) Vill oxå!!!!! kram på dig

2009-09-18 @ 21:36:52
URL: http://emmalajnens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: