2009-07-30 ? 22:04:46

Min man är ganska söt ändå




Usch vilken dag!
Jag vaknade vid 8 och tittade ut genom fönstret, vackert väder med strålande solsken. Jag hoppade in i ett bad vid 10 och när jag kom ut så bara öste det ner! Hur kul är det?!
Eftersom jag skulle cykla förbi vår hyresvärd och lämn in vår uppsägning så var jag dessutom tvungen att cykla, Men just när jag skulle sticka så slutade det regna och det såg ut att bli riktigt fint, så dum som jag är tog jag ingen jacka. Jag tror jag han komma 300m så öppnade sig himlen igen, tack för den säger jag bara! Jag hade till och med ödslat tid på att föna och platta håret, behöver väl inte säga att efter min halvmil långa cykeltur såg jag ut som en blöt hund, eller värre!

Förresten! Jag fick en underbar överraskning idag! Med posten kom en kallelse ifrån tingsrätten där jag ska vara vittne, tror ni inte att det är exakt samma tid OCH datum som min inskrivning hos barnmorskan?! MIn första tanke var, jaha v.13 var inte sent nog, nu måste jag skjuta på det ännu mer. Jag ringde iallafall till min BM (barnmorska) och sa att jag måste ändra tid, gärna om det hade någon tidigare, det tog nog 5 minuter men hon hittade till slut en ny tid, den 27 Augusti!! Så glad jag blev! Jag tror fortfarande inte jag är gravid, eller jo jag vet ju att jag är, men fattar inte det! Jag tror att jag behöver komma dit på ett "riktigt" möte med blodprov, lyssna på det lilla hjärtat osv. Så att man fattar.
Så att få mötet 2 veckor tidigare var en underbar överraskning!

Sedan har jag gått med på att jobba alldeles för många dagar igen. Varför kan jag inte säga nej? Det är nog 2 faktorer.
1. Jag har väldigt svårt för att säga nej när någon frågar mig en direkt fråga om jag kan göra något.
2. Jag vet inte hur länge jag har kvar ett jobb överhuvudtaget så därför vill jag jobba så myckte jag kan så att vi kan lägga undan pengar till innan bebis kommer. Vi vill ha en liten buffert.


Får väl bjuda på några bilder också. Den första är min pappa och Oliver på Helene's inflyttningsfest. Min pappa var totalt nykter då han körde, och needless to say, Oliver hade nog druckit för både sig och pappa.
Den andra är i vintras. Oliver skulle komma och möta mig vid bussen på vägen för att möta mig hade han skrivit detta i snö på en bil. Det var en väg som vi inte brukade gå och jag envisades med att gå den "vanliga" vägen, men han gav sig inte och drog med mig åt andra hållet. Men jag förlät honom och mitt hjärta smälte när jag såg det här! Han kan faktiskt vara ganska romantisk emellanåt!


Kommentarer
Malin

Kul start på dagen gumman! Skönt att dagen blev bättre efter det. =)

Det är ju inte alls långt kvar till du får höra hjärtat då. Tyckte det lät som en evighet sist.

aaw.. vad gulligt av oliver! Ibland så lyckas han! =)

2009-07-30 @ 23:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: