2009-07-31 ? 22:52:51

Du kan inte ersättas Sandra!

Hittade nyss ett kort. Ett kort som betyder mycket för mig, det är 9 år gammalt.
Jag och Sandra hade väl känt varandra i nästan 2 år vid det här laget, vi hade hunnit komma varandra närma på livet och ingen kunde seperera oss, och tro mig det var många som försökte. Var det inte någon av våra sk "kompisar" som försökte komma imellan oss för att dom var avundsjuka på vår tajta relation så var det våra föräldrar. Jag kan väl inte säga att vi var några helgon då, det har vi nog aldrig varit, tvärtemot!
Men det fanns inget som kunde rubba på oss, inte ens när vi gick och blev kära i samma kille och Sandra fick honom på fall, haha, inget!! När vilken annan relation som helst skulle rasera så verkade det bara som om vår blev starkare.

Vi har haft perioder under vår 11 år långa relation där vi inte pratat särskilt mycket, perioder när vi sov i samma 90 säng varenda natt och låg och kliade varandra på ryggen tills vi somnade, perioder där vi var helt odrägliga mot allt och alla och perioder där vi fullkomligt avgudade varandra! Jag till och med bodde i London i 2½ år, under denna tiden så träffades vi kanske 2-3 ggr och pratade väldigt sällan, men när jag kom tillbaka så var det som om tiden stått stilla. En sak som är genemsam för alla våra perioder är kärleken, den har alltid funnits där och kommer alltid att kvarstå. Det finns ingen annan person i mitt liv som betytt så mycket för mig som hon har. Vi har verkligen gått igenom ALLT tillsammans!
Jag vill skriva en bit ur kortet här som jag fick av henne för 9 år sen och jag hoppas du inte tar illa upp S


"Om jag skulle välja en person som man alltid kan lita på, som är jätte snäll, super gullig, då hade jag valt dig! Du är nästan alltid glad, man kan alltid prata med dig, du tröstar bättre än någon annan och nästan det bästa: vi har alltid skitkul! Jag vill ge dig en ros och detta kortet till dig för att jag vill att du ska veta att jag tycker att du är världens bästa polare! När jag är ledsen gör du mig glad, när jag är sur gör du mig glad och när jag är glad gör du mig gladare!"


Jag får tårar i ögonen bara jag läser det, jag kommer ihåg hur det kändes att läsa det för första gången, det känns likadant idag!

Det finns ingen som kan ersätta dig Sandra och du kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta! <3
Kommentarer
Sandra J

Sandra, vad gör du mot mig?! Nu gråter jag igen, hejdlöst! :)

Tack snälla snälla för allt det vackra du skrev, du värmer mitt hjärta. Att bara kalla dig min vän, är för lite, du är mer som en syster till mig. Jag älskar dig så otroligt mycket honey bunny. Tack för att jag får vara din vän!



Vår vänskap är verkligen speciell, vi har gått igenom så mycket, vi har växt upp och vi har förändrats men ändå får jag den där speciella känslan när vi pratar. För mig är vi lika goda vänner nu som för 9 år sedan när vi delade säng och var helt oskiljaktiga.



Jag är verkligen så glad för eran skull att ni ska få en bebis, (eller två haha). Jag vet att du kommer att bli en helt underbar mamma och att barnet kommer att känna sig så älskad och speciell. Tack för att jag får dela denna underbara tid att ditt liv med med dej.



Jag sitter och försöker hitta orden, orden som beskriver hur jag känner för dig, ord som räcker, men jag lyckas inte. Allt jag skriver känns för lite, orden räcker inte till.



Jag älskar dig







2009-08-01 @ 08:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: